Ako trotoar Istočne obale izgleda kao Bejrut, onda željeznički kolodvor sigurno liči na onaj bejrutski – prije sto godina.
Korov raste iz pitara, procijepa i žlijebova, kameni objekti su, doslovno, napuknuti, željezne konstrukcije kompletno zahrđale, grafiti sveprisutni, loši i nepotrebni, a rasvjeta iz Kraljevine SHS.
Prizor svakako ne uljepšavaju ni stacionirani vlakovi i ‘metroi’, koji mogu oduševiti jedino dijete koje ih vidi po prvi puta u životu. Kao po špranci, Hrvatske željeznice svake godine obećavaju neka nova ulaganja u svoju imovinu pa se samo preostaje zapitati je li ta obećanja ostaju obećanja.
Da nema kampanela Svetog Duje, Kozjaka i komadića mora koji se vidi kroz onaj prolaz, splitski kolodvor bi bio jedan od najružnijih mjesta u državi. A to je ujedno, ne zaboravimo, i prvo mjesto koje vide brojni turisti koji dođu u naš grad.
Istina, nakon ovog horora im sve drugo sigurno bude duplo bolje, al je li ova toplo-hladno tehnika stvarno nužna ‘brzo šufigavanje’ naših dragih, poštenih i bogatih gostiju?
Kako bi stvar bila još malo gora i tragikomičnija, iduće godine će kroz Split proći (iako, s obzirom da je splitski kolodvor ‘slijepo crijevo’ koje završava na Kavalama, kroz njega, tehnički, ništa ne prolazi) slavni Orient Express, vlak koji je prije 150 godina povezivao Pariz i Istanbul. Ovaj vlak je ostao upamćen kao pojam luksuza, vrhunske usluge i glamura – svega onoga što naš kolodvor nije.
Što će goste, koji će platiti preko tisuću eura da putuju u raskošnom dekoru vlaka s pet zvijezdica kojeg krasi 12 de luxe kabina, 18 apartmana, jedan kraljevski apartman i luksuzni restoran, dočekati u najlipšem gradu na svitu – pogledajte u našoj galeriji.



Izvor: Slobodna Dalmacija