Ubrojnim bh. trgovinama već neko vrijeme traju sezonska sniženja, a odjeća i obuća mogu se naći po cijeni nižoj od 20 do čak 70 posto. Val sniženja uvelike prazni police u trgovinama zbog čega su zadovoljni prodavači, ali i kupci koji po mnogo pristupačnijim cijenama mogu sebi priuštiti željeni komad odjeće. Danima su pregledavali ponude, pomno birali odjeću i s nestrpljenjem iščekivali početak rasprodaje, jer sebi drukčije novu odjeću, osobitu zimsku koja je skuplja, ne mogu priuštiti, piše Večernji list BiH.
Čekali mjesecima
I dok su u europskim metropolama velika sniženja kupce mamila još u prosincu, veljača je, kako kažu domaći trgovci, idealno vrijeme da svatko izabere nešto po nižim cijenama.
“Odabrala sam nekoliko jakni i kaputa koji mi odgovaraju i čekala sniženja kako bih kupila onaj koji bude najviše snižen. U trgovinama i web shopovima razgledavala sam i čizme i doslovno molila Boga da do početka velikih sniženja ostane barem nešto u mojoj veličini. Na kraju sam prije nekoliko dana uspjela kupiti oboje, doduše, ne ono što sam planirala jer se ranije rasprodalo, ali sam zadovoljna jer sam jaknu ulovila na sniženju od 70% posto, a čizme od 65%. Sretna sam jer sam manje platila oboje nego što je ranije bila cijena same jakne. Čak sam neplanski kupila i torbu jer mi je ostalo novca od iznosa koju sam planirala potrošiti na jaknu i čizme. Isplati se čekati rasprodaje i tada kupovati. Mi imamo prenizak standard, a cijene kao na Zapadu. S našim plaćama teško je priuštiti neki kvalitetan komad odjeće”, kazala nam je Mostarka i dodala: “Zimska odjeća prilična je investicija i prisiljena sam kupovati na sniženjima iako se ne ubrajam za bh. uvjete u kategoriju siromašnih. Radim za neku prosječnu plaću i moram kalkulirati kada i kako nešto kupiti, pa možete zamisliti kako je onima s minimalnim prihodima.” Sniženja su uvijek primamljiva, a ona zimska posebno s obzirom na to da je za komad zimske odjeće potrebno izdvojiti za bh. standard priličan iznos. Izvršna direktorica Udruge građana “Oaza” Trebinje Nedeljka-Neška Ilić kazala je za Glas Srpske da je svuda u svijetu karakteristično da potrošači čekaju sniženje i tada kupuju. – Nažalost, svi znamo kolika je potrošačka košarica za četveročlanu obitelj, a znamo i kolika su primanja takve obitelji. Smatram da su potrošači u većini slučajeva prisiljeni čekati sniženja i onda kupovati – rekla je Ilić.
Akcije i za hranu
Odjeću i obuću na sniženjima i rasprodajama kupuje bar 70 posto građana, ali u Bosni i Hercegovini veliki je broj onih koji prate sniženja kako bi kupili i ono osnovno – hranu.
Osvrnimo se i na umirovljenike, kako mnogi kažu, umjetnike preživljavanja. Oni se snalaze svakako, ali s malom mirovinom gotovo je nemoguće pokriti sve troškove režija, lijekova i kvalitetne prehrane. Osnovnu hranu stoga su prisiljeni kupovati samo na akcijama i sniženjima. U sličnoj situaciji je i ogroman broj drugih građana. Kupuju samo u trgovačkim centrima, i to na akcijama jer su im malene trgovine preskupe. Nema ništa loše u kupnji sniženih proizvoda, ali što kada smo zbog malih prihoda prisiljeni gotovo isključivo hranu kupovati na taj način? S obzirom na nedavna, ali i nadolazeća poskupljenja, sudbina je to većine umirovljenika koji sada prate akcije i obilaze trgovačke centre u nadi da će uštedjeti koju marku na ulju, brašnu, šećeru, kruhu… Građani Bosne i Hercegovine ne znaju više čega se odreći, jer im je već odavno sve, pa čak i hrana, postalo luksuz.
Izvor:vecernji.ba