Predstavljanje knjige “Strateško komuniciranje država” prof. dr. sc. Bože Skoke, u kojoj je opisao kako se države brendiraju i predstavljaju u svijetu, kako koriste laku moć, kulturu, medije pa i gastronomiju za svoje pozicioniranje u svijetu, u srijedu je u Ljubuškom okupila brojne goste i uzvanike iz svih sfera života.

Dvorana Kulturnog centra bila je puna, a kroz sat i pol govorilo se o raznim načinima i metodama komuniciranja država, o tome kako je knjiga nastala, te o Skokinim novim projektima.

Prvi je govornicu zauzeo upravo autor koji je okupljenima predstavio svoje novo djelo, a sve je popratio i zanimljivim primjerima, spominjao je konkretne načine komunikacije Nijemaca, Rusa, Šveđana, Kineza i drugih nacija. Kako je istaknuo, u svojoj knjizi u dva dijela analizira države kao komunikacijske subjekte, odnosno fenomen javne diplomacije, nacionalnog brendiranja i međunarodnih odnosa s javnošću te donosi primjere dobre prakse iz cijelog svijeta.

Kaže se kako u 21. stoljeću ugled postaje najdragocjenija imovina država. Ako su države ugledne, one lakše prodaju svoje proizvode, lakše privlače turiste, lakše uspijevaju u međunarodnim odnosima i zato sve veći broj država ulaže milijune eura kako bi upravljali identitetom i imiždom kako bi stvorile pozitivnu sliku u očima drugih. Čak i manje razvijene države to sada uzimaju kao svoj prioritet“, istaknuo je, među ostalim, Skoko.

Nakon autorovog uvodnog izlaganja, promocija je poprimila jedan oblik panel diskusije gdje su svoje osvrte na ovo djelo dali dr. sc. Davorka Topić Stipić, dr.sc. Marijan Primorac, prof. dr. sc. fra Iko Skoko i dr. sc. Robert Kolobara.

Tako je dr. sc. Davorka Topić Stipić istaknula kako je riječ o monumentalnom djelu iz kojeg puno mogu naučiti, ne samo studenti i svekolika javnost, nego i naši političari.  Prof. dr. sc. fra Iko Skoko je, govoreći u kontekstu Hercegovine koja se želi promovirati kao turistička destinacija, istaknuo kako i mi sami moramo puno učiti o kulturama turista koji nam dolaze jer ćemo tako poslati bolju sliku u svijet, dr. sc. Robert Kolobara je govorio o obavještajnom aspektu djelovanja država i komunikaciji u tom smislu, a dr. sc. Marijan Primorac se, među ostalim, osvrnuo na analizu imidža BiH koja je objavljena u ovoj knjizi.

Inače, promocija je održana u sklopu obilježavanja Dana Grada Ljubuškog, programom je moderirala Bjanka Medić, a za glazbene točke pobrinule su se učenice Glazbene škole Ljubuški Stanka Mikulić i Lucija Bošnjak.

Poslušajte što je Božo Skoko nakon promocije rekao za Radio Ljubuški

Ivan Herceg / Radio Ljubuški
Video: Ljportal.com