Svakog utorka novi šok za vozače. Cijene goriva ne prestaju rasti. Zbog toga mnogi kupuju veće količine i skladište ga. Koliko to može biti opasno istražila je ekipa emisije Potrošački kod.

Zbog nestabilnih cijena energenata, primjetan je znatan porast potražnje za biciklima, posebno električnim biciklima te romobilima. Potražnja za električnim biciklima porasla je za čak 104 posto. Kako bi uštedjeli i izbjegli moguća ograničenja energenata, mnogi kupuju veće količine goriva i skladište ih u neadekvatnim uvjetima. U garažama, šupama, na balkonima i sličnim mjestima.

– Gorivo je bolje ne skladištiti. Skladištiti se može nafta, odnosno dizel i t uvijek u metalnim bačvama. Moraju se puniti do vrha i kad se jednom otvore moraju se potrošiti u roku od šest mjeseci. Inače se u tom dizelu stvaraju gljiivce koje zaštopaju sustav ubrizgavanja automobila. Preporučio bih da se benzine nikako ne skladišti. Ako se već i moraju skladištiti – to treba napraviti u posebnim protueksplozivnim karnisterima koji unutra imaju saće kako ne bi eksplodirali, upozorava sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec.

– Ljudi koriste različite karnistere, oštećene i neoprane što predstavlja dodatan rizik za primjenu takvog goriva. Gorivo treba ga skladištiti u adekvatnim spremnicima sukladno važećim propisima. Korištenje goriva iz neadekvatnih spremnika sigurno će pruzročiti negativan utjecaj na rad vozila, dodaje Ivana Čović Knezović, stručnjakinja za istraživanje i razvoj u Ini.

Benzin i dizel imaju rok trajanja

Ako se gorivo skladišti u namjenskim spremnicima koji imaju mogućnost održavanja i dreniranja, preporuka je da se benzin čuva do dvije godine, dok se dizelsko gorivo može čuvati do šest mjeseci. Kad se gorivo skladišti u lošim uvjetima, tada mu se rok trajanja skraćuje.

Čović Knezović kaže kako je preporuka da se dizel skladišti 6 mjeseci, a benzin do dvije godine. Potvrđuje to i Husinec te dodaje kako kod skladištenja dizela nakon šest mjeseci postoji opasnost da se razviju gljivice koje mogu oštetiti motor automobila.

Oprezno s transportom i točenjem goriva

Stajanje goriva utječe na njegovu kvalitetu. Dio ugljikovodika iz goriva s vremenom ispari. Kanistar s gorivom uvijek spustite na zemlju prije točenja kako biste ispraznili statični elektricitet. Ako nije nužno, nemojte prevoziti kanistar koji nije predviđen za prijevoz goriva ili zapaljivih tvari u automobilu.

Za razliku od građana koji nemaju adekvatni prostor za skladištenje goriva, dio poduzetnika skladišti ga u namjenskim spremnicima koji imaju mogućnost održavanja. U malim garažama i onima srednje veličine, zapaljive tvari izvan motornih vozila mogu se skladištiti samo u malim količinama. U velikim garažama, do 200 litara dizelskog goriva i do 20 litara benzina može se skladištiti u dobro zatvorenim, neprobojnim spremnicima.

Izvor:hrt.hr