U 81 osnovnoj školi diljem zemlje više od 4300 učenika osmih razreda pisalo je ispit iz hrvatskog jezika, prvi od pet nacionalnih ispita. Tijekom ovoga tjedna pisat će ih iz matematike, biologije, kemije i fizike. U listopadu će ispite pisati učenici petih razreda. Njihovi rezultati neće utjecati na završne ocjene ni na upis u srednju školu, nego služe kao uvid u stečeno znanje.

– Doista mislimo da ćemo time omogućiti da damo određene smjernice i uvid i školama i učiteljima, a i obrazovnoj politici što bi trebalo mijenjati, što bi trebalo korigirati u poboljšanju obrazovnog sustava, rekao je ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Vinko Filipović.

– Vrednovanje će pokazati na koji način je dosadašnje poučavanje polučilo uspjeh, pokazat će na široj populaciji, na svim učenicima osmih razreda postoji li određeni uspjeh koji smo očekivali, rekao je Josip Petrović, ravnatelj OŠ Trnsko, Zagreb.

Filipović je rekao da je ispit iz hrvatskog jezika u 81 osnovnoj školi, koje su izabrane po načelu reprezentativnosti iz svih županija i Grada Zagreba, pisalo 4378 učenika, u prvom dijelu test, u drugom pisani uradak, a oba su dijela ispita trajalo po 90 minuta.

– Prema informacijama koje imamo sa školama s kojima komuniciramo od jutra, nacionalni ispiti prošli su po planu, zahvaljujući dobro educiranim i uvježbanim školskim koordinatorima, pri čemu važnu ulogu igraju ravnatelji i drugi učitelji, unatoč tome što se ovo događa prvi puta nakon 2007. godine. Škole su se dosta dobro pripremile, a nadam se da će i rezultati učenika biti zadovoljavajući, kazao je i dodao da rezultati neće ni na koji način utjecati na školske ocjene i upis u srednju školu, nego Nacionalni centar želi dobiti povratnu informaciju od koje bi u konačnici korist imale škole, stručne službe u školama i predmetni nastavnici.

Korist će imati i pripadajuće nacionalne institucije koje će temeljem rezultata strateški planirati poboljšanje odgojno-obrazovnog sustava, a možda i u onom dijelu koji se odnosi na kurikulume, rekao je ravnatelj Nacionalnog centra.

Filipović ističe da je Hrvatska jedna od rijetkih zemalja u EU koja nema nacionalni ispit i standardizirane ispite.

– U školama se provode pojedinačne provjere koje za škole provode neke druge institucije, te smatramo da je potrebno standardizirati ispit o postignuću učenika – rekao je Filipović.

Izrazio je uvjerenje da će navedeni uzorak bit relevantan “za početak”, te da će u dogledno vrijeme proširiti nacionalne ispite na sve učenike osnovnih škola. Dobiju li suglasnost nadležnog ministarstva, najavljuje Filipović, to moglo biti već sljedeće godine, budući su za to potrebna dodatna sredstva.

Do kraja tjedna trebaju se održati još ispiti iz matematike, biologije, kemije i fizike.

Izvor:hrt.hr