Porsche, Jeep i Mini tri su marke automobila koje tijekom godina najmanje gube na vrijednosti, dok na vrijednosti najviše gube Chrysler, Audi i Seat, podaci su web platforme carVertical.

Kako bi utvrdili koje automobilske marke najviše gube na vrijednosti s godinama uporabe, stručnjaci za automobilsku industriju pri spomenutoj platformi analizirali su više od 72 milijuna podataka za  razdoblje od 2019. do 2022. godine u Europi, SAD-u i Australiji. 

Istraživanje je pokazalo da su, kada se usporede najniža tržišna vrijednost automobila i njegova početne cijena, Porsche (64,4 posto), Jeep (84,4 posto) i Mini (85,5 posto) tri marke koje najmanje gube na vrijednosti. Tako će, primjerice, Porsche tijekom više godina izgubiti 64,4 posto, dok će Lexus izgubiti 89,9 posto na vrijednosti.

Među vozilima koja zadržavaju dobar dio vrijednosti pojavljuju se i tradicionalnije marke kao što su Hyundai i Toyota. Ta su vozila povoljnija i obično nude niže troškove održavanja, zbog čega su poželjnija među kupcima rabljenih automobila, jedan je od rezultata istraživanja.

Iako neke luksuzne marke kao što su Jaguar, Land Rover i Lexus obično ne gube puno na vrijednosti, nije uvijek slučaj da luksuzne marke automobila gube više na vrijednosti od povoljnijih marki.

Automobili koji tijekom više godina najviše gube na vrijednosti su Chrysler, Audi i Seat. Primjerice, novi će Chrysler s vremenom izgubiti 96,8 posto vrijednosti (u prosjeku za 25 godina), što ga čini markom koja na tržištu najviše gubi na vrijednosti. Iako potrošači vole Infiniti, BMW i Volvo, njihova vrijednost s vremenom znatno opada.

Usporedbe radi, Toyotini automobili dosežu najnižu vrijednost kad su stari 19 godina, a BMW-ovi kada su stari 21 godinu. Međutim, Toyotina vozila gube oko 88,7 posto vrijednosti, a BMW-ova 93,8 posto.

Što uzrokuju te razlike?

“BMW i druge marke luksuznih automobila obično imaju značajke i tehnološka rješenja koja kupci rabljenih automobila ne cijene. Ako si možete priuštiti novi BMW, Mercedes-Benz ili Land Rover, vjerojatno želite luksuz i što više inovacija na vozilu. Kupac koji traži rabljeni automobil daje prednost cijeni i troškovima održavanja u odnosu na sve nepotrebne značajke. Zato je rabljena Toyota mnogim kupcima privlačnija od BMW-a”, kaže auto stručnjak Matas Buzelis.

Nadalje, vlasnici Audija (pad vrijednosti od 96,2 posto), Seata (95,8 posto) i Škode (95 posto) također ne bi trebali očekivati dobru cijenu prilikom prodaje svojih starih vozila.

Prosječna starost pri kojoj vozila imaju najveći gubitak na vrijednosti jest 20 do 23 godine. Međutim, razne marke automobila dosežu svoju najnižu vrijednost u različitim razdobljima.

Porsche i Mini imaju najnižu cijenu kad napune 15 godina starosti. Nakon toga vrijednost im počinje ponovno rasti. Dobro očuvani modeli mogu biti isplativa investicija. Isuzu, Suzuki, Kia i Dacia na suprotnoj su strani spektra – dosežu najnižu vrijednost tek kad su stari 30 godina.

Dok će običan automobil vjerojatno završiti na odlagalištu za 20 do 30 godina od izlaska iz proizvodnog pogona, Porsche ili Jaguar s priloženom servisnom knjižicom i besprijekornom poviješću možda će s vremenom postati još vrjedniji.

Ako se model smatra rijetkim, vrijednost automobila s vremenom značajno može porasti. U 90-ima BMW je proizveo samo 891 vozilo modela M5 E34 Touring. Od toga 20 ih je nosilo posebno ime “Elekta” i proizvedeni su za talijansko tržište. Pogonjeni 3,8-litrenim motorom od 335 KS, ti modeli imaju i posebnu boju i stil interijera. Potraga za rabljenom Elektom danas je kao traženje igle u plastu sijena. Ljubitelji automobila trebali bi biti spremni potrošiti najmanje sto tiduća američkih dolara za Elektu.

Izvor:pogled.ba