Biznis sa dostavom na zahtjev putem aplikacije provcjetao je s pandemijom korona virusa, ali vodeće kompanije u Bosni i Hercegovini još ne posluju profitabilno. Usluge dostave su biznis koji je tek u razvoju i očigledno da će trebati nekoliko godina da počnu vraćati prinose na uloženi kapital.

Konkurenciju na tržištu zaoštrio je španjolski GlovoApp koji je došao na tržište preuzimajući domaći brend Donesi i ova kompanija nadmeće se sa domaćom Korpom kao glavni takmac na tržištu, piše Indikator.ba. GlovoApp d.o.o.

Sarajevo je u prošloj godini imao ukupne prihode od 1,15 milijuna KM, ali su rashodi iznosili 3,12 milijuna KM, pa je kompaniija napravila gubitak od 1,97 milijuna KM. Glovo je u fazi razvoja i investiranja, te ima dugoročne obveze u iznosu od 1,63 milijuna KM i kratkoročne obveze od 1,66 milijuna KM.

Na kraju prošle godine imao je 16 zaposlenika. Njegov najveći konkurent, domaća tvrtka Korpa d.o.o. imala je u 2021. godini prihode od 3,93 milijuna KM, te rashode od 4,39 milijuna KM, zabilježivši gubitak od – 455.260 KM.

Kompanija je na kraju prošle godine zapošljavala 9 radnika. Konkurenstska borba ove dvije platforme za dostavu bit će očito žestoka, a već se mogla osjetiti i po činjenici da je domaći brend Korpa napravio strateško partnerstvo s tvrtkom Dostava Ceger d.o.o. Sarajevo želeći tako ojačati pozicije nasuprot globalnom igraču kakav je Glovo.

U borbu za klijente nedavno se uključila i ZAPP dostava iz Mostara, koja se također ubrzano širi, što konkurenciju u ovom području čini zanimljivijom. Ceger je bio manja tvrtka koja je u 2021. godini imala poslovne prihode nešto veće od 70 tisuća KM, a zabilježila je neto gubitak od 148.887 KM.

Na približno istoj razini kretao se gubitak i u 2020. godini. Kompanija je na kraju 2021. godine imala 3 zaposlena.

Biznis sa dostavom hrane će se, sasvim sigurno, dalje razvijati, a kompanije će nastojati pridobivati kupce novim ulaganjima, širenjem mreže, inovacijama i unapređenjem usluge.

Izvor:vecernji.ba

error: Content is protected !!