Toliko je vruće širom svijeta, da se putevi i krovovi tope.
Smrtonosni toplotni valovi koji traju od prošlog tjedna izazvali su čudne infrastrukturne događaje širom svijeta dok milijuni ljudi trpe visoke temperature koje su i dalje u porastu.
Događaji u vezi sa toplotom također govore o zastarjeloj infrastrukturi širom svijeta, od kojih većina – putevi, mostovi, željezničke pruge, zgrade – u posljednje vrijeme nije spremna za “vruće” uvjete.
Ujedinjeno Kraljevstvo je u utorak zabilježilo najtopliji dan u povijesti, a temperatura je prešla 40 stupnjeva.
Toliko je toplo da je pista na aerodromu Luton na periferiji Londona zatvorena jer se istopila na vrućini.
ℹ️ Update at 17:30 pic.twitter.com/w7JIVJUois
— London Luton Airport (@LDNLutonAirport) July 18, 2022
“Letovi su privremeno obustavljeni kako bi se omogućila suštinska popravka piste nakon što su visoke površinske temperature izazvale podizanje malog dijela”, tvitovao je aerodrom u ponedjeljak.
Toplota uzrokuje širenje i pucanje materijala kada temperature porastu, prema Inženjerskom fakultetu Državnog sveučilišta Pennsylvanije- beton i asfalt, koji se nalaze na pistama i putevima, nisu izuzetak.
Istopio se krov muzeja u Kini
Toplotni val je sada zahvatio polovinu Kine, pogodivši više od 900 milijuna ljudi – ili oko 64 posto stanovništva.
Sve osim dvije sjeveroistočne provincije Kine izdale su upozorenja na visoke temperature, a 84 grada su prošle nedjelje izdala najviša crvena upozorenja.
U gradu Čungking, koji je također pod crvenim upozorenjem, vrućina je dovela do topljenja krova muzeja.
Toplota je rastvorila osnovni katran, uzrokujući da tradicionalne kineske pločice iskoče.
Londonski most uvijaju u foliju
Hammersmith most u Londonu sada je uvijen u sivu foliju dok se zemlja bori sa toplotnim valom.
Možda se pitate zašto folija i zar ona neće privući još više topline – to je zapravo dio sistema za hlađenje koji je napravljen da reflektira sunčevu svjetlost i održava most na umjerenoj temperaturi tako da se njegovi materijali ne šire i ne pucaju.
“Inženjeri rade bez pauze kako bi most star 135 godina držali otvorenim tokom ekstremne vrućine”, navodi se u priopćenju nadležnih.
Savjet je angažirao inženjere svjetske klase da pokriju most “sistemom za kontrolu temperature od 420.000 funti (503.000 dolara) kako bi se most održao na sigurnoj temperaturi i ublažio bilo kakav stres na postoljima”.
“Ona efektivno djeluje kao džinovska jedinica za klimatizaciju na svakom od četiri lanca postolja”, navodi se u priopćenju.
Most se zapravo morao zatvoriti u kolovozu 2020. kada je toplotni val izazvao “mikrolomove na postoljima od lijevanog željeza”.
Željeznice su također gorjele tokom ovog toplotnog vala. Toliko da su ih obojali u bijelo u Londonu.
“Temperatura šine ovdje je preko 48 stupnjeva Celzijeva, tako da bojimo šine u bijelo da spriječimo da se zagriju”, tvitovala je britanska mreža željeznica u ponedjeljak.
We've found a kink in the rail at Vauxhall, London due to extreme heat.
— Network Rail (@networkrail) July 18, 2022
🌡️ The rail temperature here is over 48 degrees Celsius so we're painting the rails white to prevent them from getting hotter.
⚠️ Only travel if absolutely necessary!
➡️ https://t.co/ZQlmnINkx1#heatwave pic.twitter.com/ov2FWgmRrr
Agencija regulira željezničku infrastrukturu u Velikoj Britaniji.
Bojanjem šina u bijelo, one upijaju manje toplote i manje se šire. Ovo, zauzvrat, smanjuje kašnjenja tokom vrućeg vremena, tvitovala je agencija.
Pucaju cijevi u Teksasu
Visoke temperature i nedostatak kiše doveli su do pomjeranja tla u Fort Worthu u Teksasu, navodi se na stranici grada.
Rezultat je “neobično veliki broj prekida vodosnabdijevanja” ovog ljeta.
“Do ponedjeljka u 8 sati ujutru, Fort Worth je imao 476 glavnih prekida u 2022. godini, od čega 221 u posljednjih 90 dana. Čak 182 u posljednjih 30 dana – preko 38 posto od godišnjeg ukupnog broja”, navodi se na stranici grada.
Zbog nedostatka radne snage uzrokovane pandemijom korona virusa, došlo je do kašnjenja u popravkama. Zbog vrućine, povećano je i korištenje vode, prenosi Telegraf.
Izvor:pogled.ba