Rozy na Instagramu prati više od 130.000 ljudi s kojima dijeli fotografije svojih pustolovina, a šminka joj je uvijek besprijekorna, odjeća izgleda kao s modne piste, ali to ništa nije stvarno.

Rozy je južnokorejska virtualna influencerica, digitalno prikazana osoba koja je toliko realistična da ljudi često misle da je prava žena, iako ona to nije. 

“Jesi li stvarna osoba? Ili si robot?”, često joj postavljaju ta pitanja u komentarima na Instagramu. Tvrtka Sidus Studio X sa sjedištem u Seulu stvorila je Rozy. Rekli su za CNN: “Sposobna je učiniti sve što ljudi ne mogu, u obliku najsličnijem čovjeku.”

Otkad je ova virtualna influencerica lansirana, sklopila je ugovore s brendovima i sponzorstva, hodala po pisti na virtualnim modnim revijama te je izdala čak dva singla. 

Industrija virtualnih ljudi je u procvatu, a s njom i nova ekonomija u kojoj popularne osobe nikad ne stare, ne izazivaju skandale i digitalno su besprijekorne, a sve to izaziva uzbunu među ljudima u zemlji koji su opsjednuti nedostižnim standardima ljepote.

Funkcioniranje virtualnih influencera

Tehnologija CGI (računalno generirane slike) koja stoji iza nastanka Rozy je sveprisutna u današnjoj industriji zabave, gdje je umjetnici koriste za izradu realističnih neljudskih likova u filmovima, računalnim igrama i glazbenim spotovima, ali tek se odnedavno koristi i za izradu influencera.

Kada stvara sliku Rozy, Sidus Studio X koristi tehnologiju i stvara je od glave do pete, što je idealno za savršene fotografije na Instagramu, ali nekad samo njezinu glavu postavi na tijelo pravog modela, prenosi Net.hr. 

Virtualni influenceri grade pratitelje putem društvenih mreža, gdje objavljuju snimke svojih “života” i komuniciraju sa svojim obožavateljima. Rozyn profil prikazuje njezina putovanja u Singapur te kako uživa u čaši vina na krovu, a obožavatelji joj neprestano hvale odjevne kombinacije.

Interakciju s “umjetnom osobom” će starije generacije smatrati čudnom, ali stručnjaci kažu da su se virtualni influenceri jako svidjeli mlađim Korejcima, koji velik dio života provode na internetu.

23-godišnjakinja iz Incheona, Lee Na-kyoung, počela je pratiti Rozy prije dvije godine misleći da je ona stvarna osoba. Rozy ju je zapratila nazad, ponekad joj komentirala objave i njihovo virtualno prijateljstvo je procvjetalo te opstalo čak i nakon što je Lee doznala istinu.

“Komunicirali smo kao prijatelji i osjećala sam se ugodno s njom. Ne razmišljam o njoj kao o plodu umjetne inteligencije, nego kao o pravom prijatelju. Volim njezin sadržaj. Toliko je lijepa”, objasnila je Lee.

Profitabilan posao

Društveni mediji omogućuju virtualnim utjecajnim osobama da skupe brojne obožavatelje, a od tuda dolazi i novac. Rozy na svom Instagramu ima puno sponzoriranih objava na kojima reklamira proizvode za njegu kože i modu. 

“Mnoge velike tvrtke u Koreji žele koristiti Rozy kao model. Ove godine očekujemo da ćemo lako zaraditi više od dvije milijarde korejskih wona (oko 1.52 milijuna američkih dolara) samo s Rozy”, rekao je izvršni direktor Sidus Studija X Baik Seung-yup. 

Kako je Rozy postala sve popularnija, tvrtka je dobivala sve više sponzorstava od luksuznih brendova kao što su Chanel i Hermes. Njezini oglasi pojavljuju se na televiziji i u “offline prostorima” na jumbo plakatima i stanicama autobusa. Modeli su vrlo traženi jer pomažu brendovima da dođu do puno mlađih potrošača. Uz modu i ljepotu, Rozyni klijenti su i tvrtke za životno osiguranje te banke, koje se obično smatraju staromodnima, no njihov imidž se promijenio nakon rada s Rozy.

Lakše ih je održavati i ne stare

Izvršni direktor naveo je i da u usporedbi s nekim njihovim kolegama iz stvarnog života, ovakve virtualne influencere lakše održavati. Potrebno je nekoliko sati, ponekad nekoliko dana, da naprave sliku svojih zvijezda, a dva dana do nekoliko tjedana potrebno je za videoreklamu. To predstavlja puno manje vremena i rada nego što je potrebno za rad sa stvarnim ljudima gdje se tjedni i mjeseci potroše na traženje lokacije, priprema rasvjete, frizure, šminke, stiliziranje, postprodukcijsko uređenje.

Virtualni influenceri nikada ne stare, ne zamaraju se time, niti pozivaju na kontroverze. Južnokorejski maloprodajni brend Lotte Home Shopping stvorio je svoju virtualnu influencericu Lucy. I oni očekuju veliku dobit od nje ove godine. Lotte za televizijske reklame svojih proizvoda unajmljuje stvarne ljude koji, po njihovom mišljenju, “koštaju dosta i bit će promjena kada ostare”. 

Tako su smislili Lucy, koja će zauvijek imati 29 godina. “Lucy nije ograničena vremenom ili prostorom. Može se pojaviti bilo gdje. Nema moralnih problema”, kažu iz tvrtke Lotte Home Shopping.

Nerealan standard ljepote

Uz Rozy su među najpoznatijim svjetskim virtualnim influencerima Lil Miquela, koju su kreirali suosnivači američkog tehnološkog startupa, a koja ima više od tri milijuna Instagram pratitelja i radi s brendovima poput Calvina Kleina i Prade te Lu of Magalu, koju je stvorila brazilska maloprodajna tvrtka te ima gotovo šest milijuna Instagram pratitelja. 

Profesorica na Sveučilištu Inha je rekla da virtualni influenceri u drugim zemljama imaju tendenciju odražavati raznolikost etničkog podrijetla i ideala ljepote, dok u Koreji su oni uvijek “lijepi i odražavaju vrijednosti zemlje”. U Južnoj Koreji, prijestolnicom plastične kirurgije, postoji zabrinutost da bi virtualni influenceri mogli dodatno potaknuti nerealne standarde ljepote. 

Posljednjih godina su se mlađi Korejci počeli protiviti tim idealima, ali i dalje postoji uvriježeno mišljenje među njima što je to lijepo. Za žene je to obično sitna figura s velikim očima, malim licem i blijedom, čistom kožom, a te značajke dijeli većina virtualnih influencera u zemlji: Rozy ima pune usne, duge noge, ravan trbuh, a Lucy savršenu kožu, sjajnu kosu i vitku čeljust. 

Postoji velika zabrinutost da bi influencerice poput Rozy i Lucy mogle već zahtjevne korejske standarde ljepote učiniti još nedostižnijima te povećati potražnju za plastičnim operacijama ili kozmetičkim proizvodima među ženama koje ih žele oponašati. “Prave žene žele postati poput njih, a muškarci žele izlaziti s takvim ženama”, rekla je Lee Eun-hee, profesorica sa sveučilišta.

Izvršni direktor Sidus Studia X rekao je da Rozy nije ono što bi svatko nazvao lijepim i da je tvrtka namjerno pokušala učiniti njezin izgled jedinstvenim te odmaknuti se od tradicionalnih korejskih normi.

Izvor:net.hr