U trgovinama diljem svijeta sadržaji na policama vizualno djeluju jednako kao i prije, no njihov sadržaj znatno se promijenio. Riječ je o obmani i zavaravajućoj poslovnoj praksi.
Europski parlament još je 2012. godine donio uredbu o zavaravajućim pakiranjima koji spadaju u kategoriju nepoštene poslovne prakse, koja se kažnjava.
No sankcija za nepoštene proizvođače nema jer se ne može odrediti što je točno zavaravajuće pakiranje. Dok se to ne odredi, trgovci i proizvođači mogu raditi što ih je volja.
U sjeni inflacije diljem trgovina u čitavom svijetu pojavio se takozvani shrinkflation – smanjenje količine sadržaja u pakiranju proizvoda bez sukladnog snižavanja cijene.
Tako primjerice u SAD-u mala kutija Kleenex maramica sad ima 60 maramica, a prije nekoliko mjeseci u istom pakiranju bilo ih je 65. Nadalje, pakiranje Chobani Flips jogurta smanjilo se sa 150 na 130 mililitara.
U Velikoj Britaniji, Nestle je smanjio svoju kavu Nescafe Azera Americano sa 100 grama na 90 grama.
Komad Vim sapuna za suđe u Indiji se sa 155 grama smanjio na 135 grama, prenosi Klik.hr.
Smanjivanje količine sadržaja u ambalažama nije ništa novo, ali je nepošteno. EU nastoji stati tome na kraj još od europske Direktive iz 1994. godine kojom je zabranjeno koristiti prevelike količine materijala pri pakiranju proizvoda.
Prema istraživanju Europske komisije iz 2015. čak 73 posto potrošača osjetilo se prevarenim zbog nesrazmjera ambalaže i stvarnog sadržaja, navode 24sata. Ali kupci se i dalje nesmetano obmanjuju.
Izvor: narod.hr/klik.hr