U Gradskoj vijećnici Mostara danas je upriličeno potpisivanje Ugovora za izvođenje radova na izgradnji tunela „Novi“ dužine 900 m, prenosi Hrvatski Medijski Servis. 

Potpisivanju ugovora bio je nazočan dr. Mario Kordić, gradonačelnik Grada Mostara, te direktor JP Ceste FBiH, Ljubo Pravdić, te predstavnici izvođača – JV u sastavu Hering d.d. Široki Brijeg i Azvirt LLC, Azerbajdžan, predstavnici nadzora koji čine grupa ponuđača – IGH d.o.o. Mostar, Integra d.o.o. Mostar i Divel d.o.o. Sarajevo.

Nakon svečanosti potpisivanja direktor JP Ceste FBiH Ljubo Pravdić u izjavi za medije je istaknuo kako se radi o tunelu Novi dužine 900 metara, koji se nalazi na trasi Južne obilaznice na dionica Miljkovići – Rodoč – veza na cestu M17 čija je vrijednost ugovorenih radova 25.131.195,29 KM, a financirat će se iz kreditnih sredstava Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

-Imamo građevinsku dozvolu koju nam je izdao Grad Mostar i ja se nadam da ćemo mi za dvije godine izgraditi ovaj tunel”, poručio je Pravdić dodajući kako se paralelno sa ovim tunelom gradi i tunel za evakuaciju čija je dužina 785 metara.

-On je manji profil, ali je ako bitno da je u tome svemu i izgradnja tog tunela za evakuaciju. Također smo pri završetku izgradnje tunela Marijanovića Draga. Imamo neki problema vezano za imovinsko-pravne odnose, ali očekujem da će se to brzo riješiti i da će izvođač završiti te radove do kraja godine-ocijenio je Pravdić.

Vlasnik i direktor tvrtke „Hering“ Ladislav Bevanda istaknuo je kako se radi o specifičnom i teškom poslu, ali da je zahvalan što je upravo njegova tvrtka dobila taj zadatak.

-Posao je malo specifičan, tako da na nekom regionalnom tržištu ne možemo sami te surađujemo s tvrtkom „Azvirt“ iz Azerbajdžana. Nadam se da će biti sve u redu i da ćemo završiti ovo u zadanom roku – izjavio je Bevanda.

Gradonačelnik Mostara Mario Kordić još jednom je naglasio kako ja izgradnja južne mostarske obilaznice od velikog značaja za Mostar.

-Već mjesecima smo u kontaktu sa Cestama FBiH i razmišljamo kako što prije i efikasnije završiti južnu obilaznicu. Rečeno je koliko je to važan projekt jer će se čitav kamionski promet koji dolazi iz zapadne Hercegovine preusmjeriti izvan grada. Teški promet sada ide centrom grada i predstavlja problem koji će se ovime napokon riješiti – kazao je gradonačelnik .

Predviđeni rok izvođenja radova na tunelu Novi je 24 mjeseca, a Vrijednost ugovora za nadzor je 724.524,00 KM.

Tunel „Novi“ nalazi se na trasi projekta Južne obilaznica Mostara M6.1, dionica Miljkovići – Rodoč – veza na cestu M17. Radovi na tunelu Novi su nastavak aktivnosti koje implementira JP Ceste Federacije BiH, urađenih u sklopu projekta Južna obilaznica Mostara „LOT 1“, a koje obuhvaćaju radove na trasi od rotora Varda do ulaza u tunel Novi dužine cca 1.700 metara, uključujući i vijadukt „Marijanovića Draga“ dužine 200 m.

U sklopu projekta izgradnje tunel Novi izvodit će se radovi na glavnoj i servisnoj tunelskoj cijevi. Unutar glavne tunelske cijevi predviđeni su svi neophodni infrastrukturni elementi: protupožarne niše, SOS niše, elektro niše i drenažne niše. Veza između glavne i servisne tunelske cijevi, koje su na osovinskom rastojanju od 25,00 m, biće ostvarena sa tri poprečna prolaza na dužine 18,00 m, priopćeno je iz mostarske Gradske uprave.

/HMS/