Tijekom iduće godine kroz Federaciju Bosne i Hercegovine gradit će se čak 110 kilometara autoceste. Kako su nedavno potvrdili iz JP Autoceste FBiH, do kraja ove godine planiran je početak gradnje kompletnog sjevernog dijela koridora Vc, odnosno ukupno 43 kilometra.
Uz dionice na sjeveru, u planu je i realizacija ugovaranja dviju dionica na jugu.
Prema riječima direktora Javnog poduzeća Autoceste FBiH Elmedina Volodera, riječ je o 14,5 kilometara od Mostara juga do Bune.
– Ono što je trenutačno najvažnije na cestovnom koridoru Vc je činjenica da su za dva najkompleksnija projekta – tunel Prenj i mostarska obilaznica – raspisani natječaji i početak izgradnje planiran je za iduću godinu – kazao je Voloder.
Naglasio je kako je gradnja tzv. lakih dionica završena te sada slijede vrlo zahtjevni projekti na teškom terenu, među kojima je probijanje tunela Prenj svakako najteži izazov. Naime, tunel Prenj će, nakon izgradnje, po dužini biti deveti tunel u Europi, što dovoljno govori o kakvom je projektu riječ. Tunel Prenj je među vozačima ujedno i jedan od najiščekivanijih projekata s obzirom na to da će njegovim stavljanjem u funkciju putovanje između Sarajeva i Mostara biti upola kraće. Drugim riječima, udaljenost između Sarajeva i Mostara neće biti 113 km, kao što je to slučaj kada se vozi magistralnom cestom, nego 82 km, prenosi Večernji list.
Tunel Prenj, koji je dio dionice autoceste na koridoru Vc Ovčari – tunel Prenj – Mostar sjever, će udaljenost između dvaju navedenih gradova smanjiti za 31 kilometar. Izgradnja ovog impozantnog objekta na koridoru Vc trebala bi početi sredinom iduće godine, a cijeli posao trebao bi biti završen za pet godina i 10 mjeseci. Desna tunelska cijev tunela Prenj bit će duga 10.165 metara, dok je lijeva kraća pet metara.
Vrijednost radova procijenjena je na 800 milijuna konvertibilnih maraka, a za njegovu gradnju zainteresirano je čak 196 kompanija. Gradnju tunela Prenj će sa 110 milijuna eura financirati Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD), a Europska investicijska banka sa 150 milijuna eura. Dio sredstava osiguralo je i JP Autoceste FBiH iz vlastitih izvora. Inače, dionica autoceste od Ovčara do petlje Mostar jug podijeljena je na poddionice Ovčari – ulaz u tunel Prenj, tunel Prenj, tunel Prenj – Mostar sjever te Mostar sjever – Mostar jug. Na tim poddionicama bit će izgrađeno ukupno 10 mostova, 12 tunela i dvije petlje.
Osam gradilišta
Voloder je istaknuo kako je trenutačno aktivno osam gradilišta na kojima se gradi 38 novih kilometara autoceste.
– Ukupna investicijska vrijednost radova koji su u toku je 1,14 milijardi KM. Ako nastavimo raditi planiranom dinamikom, za dvije godine u prometu će biti nova 23 kilometra autoceste na sjeveru naše zemlje – kazao je Voloder. Ministar prometa i veza FBiH Denis Lasić istaknuo je kako je realan rok za završetak izgradnje autoceste na koridoru Vc kraj 2028. godine. Podsjetio je i na činjenicu kako će po njegovu završetku na dijelu koridora koji prolazi kroz FBiH biti izgrađeno 138 mostova/vijadukta i 44 tunela.
/HMS/