Iz Bosne i Hercegovine je u protekle tri godine otišlo pet tisuća profesionalnih vozača kamiona. Osim većih plaća i boljih uvjeta rada, vozači koji se odluče za rad u zemljama Europske unije, ne čekaju na granici, kao što je uobičajena procedura za vozače u Bosni i Hercegovini.

“Prije četiri godine odlučio sam raditi za hrvatsku prijevozničku tvrtku, jer mi je plaća zarađena u Bosni i Hercegovini bila nedovoljna da prehranim obitelj”, kaže vozač kamiona Vladimir Soldatić.

Problem je bio i što ovdašnje prijevozničke tvrtke plaćaju po broju prijeđenih kilometara, što se nikako ne isplati vozačima koji dugo čekaju na granici.

„U hrvatskim tvrtkama većina plaća na dnevnicu i nemamo puno granica, zastoja, možemo dosta učinka da napravimo. Vrijeme provedeno u kamionu nije lagano. Tu si odvojen od obitelji, nedostaju djeca, imam malu djecu koja mi najviše fale.“, kaže Vladimir

Duge kolone kamiona su svakodnevni prizor na carinskom terminalu u Gradišci. Vozači ponekad čekaju i dva dana da dodju na red za carinjenje. To je jedan od razloga zašto odlaze iz BiH u zemlje EU.

 „Prosjek plaća vozača u inozemstvu je 1.800 do 2.500 eura, a prosjek plaća u našim transportnim kompanijama naši vozači zarade od 1.000 do 1.300 eura.“, kaže za BHRT Jovo Cvijić, Udruga prijevoznika u Vanjskotrgovinskoj komori BiH.

Sve više kamiona, a naročito cisterni u BiH nema tko da vozi. Vozači cisterni, koji moraju posjedovati ADR licencu za prijevoz opasnih i lako zapaljivih materija mjesečno u inozemstvu, zarade i do 4.000 eura.

Prema podacima Udruženja prijevoznika za međunarodni transport, Bosnu i Hercegovinu je u protekle dvije godine, osim vozača, napustilo i 1.300 prijevozničkih tvrtki koje su se preregistrirale u Sloveniji, zbog boljih i jednostavnijih uvjeta poslovanja.

    „Što se tiče profesionalnih vozača iz BiH u protekle dvije godine, a i u 2021. se taj trend nastavio, otišlo je 5.000 vozača. Najveći problem su vozači za prijevoz cisterni i opasnih materija. Svakoj prijevozničkoj tvrtki u BiH i RS nedostaje od pet do 50 profesionalnih vozača.“, kaže Nikola Grbić predsjednik Udruge prijevoznika za međunarodni promet RS

Prijevoznici u BiH traže od nadležnih bolje uvjete poslovanja kako bi povećanjem plaća zadržali vozače da ne odlaze iz zemlje. Do toga bi se, kažu, došlo povratom akcize iz goriva, pojednostavljenjem procedure na granici i jeftinijom registracijom.

Izvor:BHRT

error: Content is protected !!