Kupci novih automobila u Europi i svijetu mogli bi još dulje čekati na isporuku svojih novih limenih ljubimaca.
Najveći svjetski proizvođač automobila, japanska Toyota, u rujnu će umjesto 900.000 vozila proizvesti njih 540.000, a smanjenje proizvodnje najavio je i Volkswagen.
Kako prenosi Financial Times, kriza s isporukom elektroničkih dijelova u globalnoj automobilskoj industriji dodatno je produbljena nakon što se val zaraze koronavirusom proširio jugoistokom Azije.
Tri od četiri najveća proizvođača automobila u svijetu objavili su prošloga tjedna da im je proizvodnja dodatno poremećena.
Posljednji u nizu je njemački Audi, dio Volkswagena. Audi je najavio da će produljiti ljetni odmor oko 10.000 radnika u tvornicama u Ingolstadtu i Neckarsulmu i skratiti radno vrijeme zbog nestašice čipova.
U glavnom pogonu u Ingolstadtu sve će montažne linije biti u mirovanju do 30. kolovoza zbog nestašice elektronike i priprema za proizvodnju potpuno električnog Q6 etrona, objavila je kompanija.
“Moramo planirati iz tjedna u tjedan. Ranije su čak i planirane dodatne smjene morale biti otkazane”, objasnio je glasnogovornik Audija.
Kada komponente budu isporučene, nastojat će nadoknaditi izgubljenu proizvodnju. Audi ima popunjene knjige narudžbi, ali u prvoj polovini godine zbog nestašice komponenti nije uspio proizvesti oko 50.000 automobila. Volkswagen je pak najavio da će zbog nestašice poluvodičkih komponenti proizvodnja u glavnoj tvornici u Wolfsburgu nakon ljetne stanke biti pokrenuta u ograničenom opsegu.
Glasnogovornik VW-a priopćio je da će sve proizvodne linije ovoga tjedna raditi samo u jednoj smjeni, ali nije mogao navesti na koliko će radnika ta odluka utjecati. Kompanija je zbog pandemije koronavirusa već nekoliko puta morala prilagođavati proizvodni program.
Financijski direktor BMW-a Nicolas Peter ističe pak da su ove godine mogli prodati 70 do 90.000 automobila više da nije ponestalo čipova.
Najveći svjetski proizvođač, japanska Toyota, objavio je da će do rujna sniziti globalnu proizvodnju za 40 posto. Japanska kompanija dodala je da će idućeg mjeseca proizvesti 540.000 vozila, umjesto 900.000 kako je prvotno bilo planirano.
Gotovo sve Toyotine tvornice u Japanu bit će pogođene nestašicom dijelova, s ukupno 27 proizvodnih linija. Toyotine tvornice u Sjevernoj Americi i Kini proizvest će 80.000 vozila manje, a u Europi će s traka izaći 40.000 automobila manje.
Iz Toyote su pojasnili kako je iznenadni porast broja oboljelih u Vijetnamu i Maleziji pogoršao nestašicu elektronike, ali i ostalih dijelova. Te dvije države imaju ključnu ulogu u proizvodnji elektronike, ali i pakiranju i testiranju komponenti koje se koriste od automobila do mobitela, prenosi Poslovni dnevnik.
Izvor:N1