Više cijene uoči Božića nisu smanjile apetite ljudi za igračkama, rekli su iz tvrtke Mattel, proizvođača lutke Barbie. Ovaj div u proizvodnji igračaka podigao je cijene nakon naglog rasta troškova dostave i sirovina.
Proizvođač igračaka rekao je da je prodaja u trećem tromjesečju porasla za 8 posto na 1,8 milijardi dolara (1,1 milijardu funti) te da očekuje snažan Božić.
Mattel naporno radi na tome da igračke stavi na police usred prekida opskrbe, rekao je za BBC izvršni direktor Ynon Kreiz.
Tvrtke širom svijeta suočavaju se s velikim povećanjem troškova dostave, jer Covid ometa luke i rezervne kontejnere. Industrija igračaka se suočava s ovim izazovima zajedno s drugim poduzećima, rekao je Kreiz.
“Na nas su utjecali poremećaji globalnog lanca snabdijevanja u trećem kvartalu, ali mi smo radili kroz njih”, rekao je on.
Povećana cijena smole za Mattelove plastične igračke također je značila rast cijena za potrošače, rekao je Kreiz, iako je odbio reći za koliko su cijene Mattelovih igračaka porasle.
Kreiz je rekao da su roditelji dali prioritet potrošnji na svoju djecu. Rekao je da je ‘nestabilno i teško predvidjeti’ to da li će troškovi prijevoza i sirovina nastaviti da rastu.
Međutim, rekao je da bi, ako je potrebno, više cijene igračaka i uštede “nadoknadile utjecaj inflacije na njihovo poslovanje”.
Barbie lutke i automobili Hot Wheels dobro su se prodavali u trećem tromjesečju, dok je zabilježen rast od 50 posto akcijskih iznosa za franšize, uključujući Jurassic World i Master of the Universe.
Prošlog tjedna The Entertainer, jedan od najvećih trgovaca igračkama u Velikoj Britaniji, upozorio je da bi kašnjenja u britanskim lukama mogla značiti nestašice ovog Božića.
Zastoj kontejnera u lukama, uključujući Felixstowe, i nedostatak vozača teretnih kamiona izazvali su široku zabrinutost među trgovcima na malo o budućim zalihama.
Kreiz je rekao da Mattel “čini sve što može da osigura da imamo poklone na policama”.
Tvrtka je unaprijedila proizvodnju, osigurala više teretnih kontejnera i dobila pristup većem broju luka kako bi održavala zalihe, rekao je, te dodao da ne može tvrditi da će ispuniti sve zahtjeve.
Dionice Mattela porasle su za 6 posto u produženom trgovanju u New Yorku nakon objave zarade.
Posljednjih godina Mattel je učinio Barbie raznolikijom, s lutkama zasnovanim na različitim uzorima i zanimanjima. Ove godine tvrtka je lansirala lutku zasnovanu na teniskoj superzvijezdi Naomi Osaki.
Mattelovi proizvodi uključuju robne marke Polly Pocket, Magic 8, Disney Classics i Fisher-Price. Tvrtka je osnovana 1945. godine, kao suradnja između Ruth i Elliota Handlera i Harolda Matta Matsona.
Izvor:klix.ba