Unatoč tome što posjeduje garderobni ormar koji je velik kao prosječna kuća, Salma Hayek nije žena prosječnog superbogataša. U vrijeme kada je upoznala Francois-Henri Pinaulta, izvršnog direktora modnog konglomerata Kering koji stoji iza etiketa poput Guccija, Balenciage, Yves Saint Laurenta, Selma je imala 39 godina i bila je afirmirana glumica s nominacijom za Oscara; za Fridu iz 2002. Mnogo glumica prije nje udalo se za bogate muškarce, a zatim nestalo od očiju javnosti; Grace Kelly je odustala od svoje karijere kako bi postala princeza Monaca, a princ Rainier je imao samo djelić od Pinaultovih 49 milijardi. Ali Hayek, zapravo, nije nikada razmišljala o tome. ‘Volim to što radim’, kaže. Osim toga, sama plaća troškove u braku: ‘Ponekad se mučim jer imam jako puno troškova, ali volim taj osjećaj. To me čini poniznom,’, objašnjava.
Samo ovog mjeseca igra u kinima u dva filma: najnovijem Marvelovom Eternals, i House of Gucci, biografskom filmu o slavnoj dinastiji. Glavni razlog zašto je Hayek pristala glumiti u filmu o superjunacima je jer ga je režirala Chloé Zhao koja je prošle godine osvojila Oscara za Nomadland. ‘Pomislila sam: ‘Vau, radim s kineskom redateljicom’, i zadovoljstvo je promatranja kako tako hrabra, pametna i inspirativna žena režira bilo veće nego sami film koji je proizašao iz toga.’
Na pitanje zašto misli da su filmovi o superherojima toliko popularni, umjesto da iznosi uobičajene ekonomske argumente (npr. lakše ih je prodati kineskoj publici nego američke drame), ona prezentira svoju: ‘Imam čudnu teoriju o to. Mislim da, budući da koristimo samo 3 posto do 10 posto našeg mozga, znamo da postoji puno više u ljudskom biću što nismo otkrili. Tako da da nas priča o superherojima uvijek tjera da se zapitamo možemo li učiniti još više. Bar je meni tako kada ih gledam.’
Godine 2017., Hayek je za New York Times napisala žestoki članak o zloglasnom producentu Harveyu Weinsteinu, u kojem je detaljno opisala kako ju je godinama seksualno uznemiravao i kako mu je stalno morala govoriti ‘ne’. ”Ne’ da se tuširam s njim. ‘Ne’ da dopuštam da me gleda kako se tuširam. ‘Ne’ da mu dopuštam da me masira. ‘Ne’ da dopuštam njegovom golom prijatelju da me masira. ‘Ne’ da mu dopuštam da mi pruži oralni seks. ‘Ne’ tome da se skinem gola s drugom ženom. Ne ne ne ne ne… I sa svakim novim odbijanjem dolazio je Harveyev makijavelistički bijes.’
Na pitanje je li normalizirala njegovo maltretiranje kao način da se nosi s njim odgovara: ‘U određenoj mjeri da. I osjećala sam se dobro kada me maltretirao. I redu, tresla bih se poslije i to me je deprimiralo, ali cijela stvari je bila kao jedan crtić u nastavcima. Nazvao bi me tijekom snimanja Fride i vrisnuo: ‘Zašto imaš ‘jednoobrvu’ i brkove? Nisam te unajmio da izgledaš ružno!’, a ja bih pomislia: ‘Zar nisi nikada pogledao sliku Fride Kahlo?‘
‘Nisam mu samo govorila ‘ne”, naglašava. ‘Nikad me nije vidio slabu. Nije da se ne bojim, ali to nećeš vidjeti. Mogu biti gotovo zastrašujuća u svojoj mirnoj snazi. Možda sam to naučila od životinja. Imam ih puno i znam da je jako važno da ne nanjuše strah.’ Inače, kaže, Weinstein ‘nije bio ni prvi ni posljednji’ koji se prema njoj tako ponašao. I to ne samo u Hollywoodu. ‘Općenito! Mi cure naučimo biti hrabre. Nije lako, ali moraš.’Hayek je rođena i odrasla u Meksiku i kaže da je nekad kroz karijeru znala biti i meta rasizma. ‘Kada ne poštuju vaše porijeklo, misle da ste slabi i vrebaju nad tom slabošću’, kaže ona. Prije nekoliko godina Hayek je u intervjuu za Guardian otkrila da joj redatelj Ivan Reitman nije dopustio ni da pristupi audiciji za glavnu ulogu u filmu jer uloga ‘nije napisana za hispance’. ‘Žena u filmu je trebala raditi u modnoj industriji i redatelj je mislio da moj izgled ne bi mogao to uvjerljivo iznijeti. Bio je to ‘ Šest dana, sedam noći’ i Anne Heche je dobila ulogu. A onda je, neposredno prije izlaska filma, javno objavila da je gay! A mislili su da ja neću biti vjerodostojna u romansi s Harrisonom Fordom!’, smije se Selma.
Hayek je odrasla u bogatoj obitelji u Meksiku, kao kći naftnog direktora i operne pjevačice. Postala je iznimno poznata u svojoj zemlji u dobi od 23 godine kada je glumila u telenoveli i polako se probila u Hollywood kada joj je Rodriguez dao ulogu u Desperadu uz Antonia Banderasa. Ubrzo nakon toga, Selma osniva vlastitu produkcijsku tvrtku preko koje će snimiti Ružnu Betty i Fridu, koji ju je i potvrdio kao zvijezdu.
Od samog početka bila je aktivistica za pomoć ženama, uključujući svjedočenje pred američkom Senatom da ponovno odobri Zakon o nasilju nad ženama i doniranje skloništima za žene. Kupila je i ranč, koji koristi kao utočište za životinje. Dugo je vremena mislila da će doživjeti starost kao sama žena okružena svojim životinjama, ali onda je upoznala Pinaulta, preko njihovog zajedničkog prijatelja, pokojnog dizajnera L’Wrena Scotta. Danas imaju 14-godišnju kćer.
‘On nije kao nitko koga sam ikada prije srela’, kaže za svog supruga, očito uživajući u toj temi. ‘On je fascinantan čovjek i prošlo je 16 godina, a ja sam još uvijek fascinirana njime. Upoznala sam nevjerojatne muškarce, ali ne znam je li me itko razumio tako jasno kao on. I ja znam tko je on. Nešto u njegovoj duši, ne znam kako to objasniti, ali je čisto.’ Tijekom izolacije, Hayek se opasno razbolio od Covida, ali je odbio ići u bolnicu, već je radije ostao kod kuće. ‘Bilo je zastrašujuće. Ali također je bilo lijepo biti u kući s njim, koji je moja stijena’, kaže ona.
Imala je 41 godinu kada im se rodila kći Valentina i priča o prednosti bivanja starijom majkom. ‘Toliko više cijeniš roditeljstvo tad jer, dok tog trenutka, si već prošao kroz strah da se to možda nikada neće dogoditi. Također. znate što želite raditi sa svojim životom, tako da nemate taj pritisak. Kad se mlad udaš, teško je jer možda još ne znaš tko si. Ovako sam bila malo mudrija’, kaže ona.
PIŠE PSD