Radovi na poddionici autoceste na Kordidoru 5 C Tarčin – Ivan su u punom jeku, prenosi Hrvatski Medijski Servis. Poddionica je podijeljena na dva lota. LOT 1 uključuje dio od Tarčina do ulaza u Tunel Ivan, dok je LOT 2 sam Tunel Ivan. Jedan od zaštitnih znakova LOT-a 1 je vijadukt Raštelica 2, s dug 610 metara, koji sa svojih 19 raspona premoštava magistralnu cestu M 17 i širu dolinu.
„Radovi su počeli 31. kolovoza 2020. godine. Imali smo ozbiljne zahvate od samog početka tako da sada imamo i ozbiljan rezultat nakon nekih 4-5 mjeseci. Na vijaduktu Raštelica 2 urađeni su svi šipovi, ukupna dužina šipova je bila nekih 4,3 km, urađeno je 50 % temeljnih stopa i stubova, na desnom objektu urađene su dvije rasponske konstrukcije i na lijevoj jedna, te se vrši priprema za daljnji nastavak radova na ovome vijaduktu“ kazao je Ermin Handžar, šef projekta na poddionici Tarčin – Ivan.
Na vijaduktu Raštelica 1 urađeno je pola od ukupne količine šipova, započeti su radovi na temeljnim stopama, te su počeli radovi na jednom stubu. Pripremljeni su i obalni stubovi tako da je dinamika u planiranom okviru, na nekim mjestima i ispred. Ovaj ugovor je podijeljen na sedam sektora i na svakome od sektora se odvijaju radovi.
LOT 2 ukupne dužine je dva kilometra, a sam tunel Ivan 1750 m. Ovo je dvocijevni tunel, gdje svaka cijev služi za jedan smjer prometa. Unutar tunela predviđeno je pet poprečnih veza za pješake i jedna konekcija za interventna vozila u slučaju nekih nezgoda.
„Do sada je iskopano 75% tunela. Dinamika je zadovoljavajuća, čak smo i ispred što se tiče radova iskopa i primarne podgrade. Tunel se izvodi po novoj austrijskoj tunelskoj metodi, što je već kod nas postala klasična metoda, tako da kada se uzmu svi parametri s dinamikom radova nećemo imati problema“ kazao je Handžar.
Tunel Ivan nastavlja se na LOT 1 koji iznosi 4,9 km, tako da je ukupna dužina poddionice Tarčin – Ivan 6,9 km. Na ovu poddionicu nadovezuje se spojna cesta na kojoj će se nalaziti buduće naplatne kućice, a koja će osigurati komunikaciju između magistralne ceste M17 i autoceste A1.
Na ovoj poddionici, trenutno je angažirano 200 radnika, a u jeku sezone biti će angažirano preko 400 radnika koji će raditi aktivno na oba lota. Na tunelu se radi u tri smjene, dok se na trasi radi u jednoj smjeni. Dnevna dinamika je na zadovoljavajućoj razini i u skladu je s dostavljenom dinamikom radova.
„Što se tiče radova na Tunelu Ivan bilo je poteškoća s geologijom i zbog pojave podzemnih voda. Rješavamo i to tako da se radovi odvijaju nesmetano i bez zastoja. U lijevoj tunelskoj cijev nam je preostalo 411 m, a u desnoj tunelskoj cijevi ostalo je još za iskopati 566 m. Proboj tunela predviđa se sredinom lipnja mjeseca“ izjavio je Damir Peštelić, predstavnik izvođača radova.
Plan je da se poddionica Tarčin – Ivan pusti u promet na početku ljeta 2022. godine.
/HMS/