Jeste li i vi jedna od onih osoba koje su pokušale odbaciti svoje loše navike, ali u tome niste uspjeli? Ako jeste, ne brinite, niste jedini. Dobra vijest je da neke loše navike, zapravo nisu toliko štetne kao što mislite i zapravo nema potrebe da ih odbacujete.

Naravno, ne govorimo o pušenju, konzumiranju alkohola i prejedanju nezdravom hranom. Govorimo o navikama koje, ako su umjereno dozirane, mogu imati benefite na psihičko i fizičko zdravlje, piše Centarzdravlja.hr.

1. Tračanje

Htjeli priznati ili ne, većina ljudi trača. Bez obzira radi li se o komentiranju postupaka drugih osoba ili pak iznošenju mišljenja o nečijem odabiru odjeće. Iako tračanje nije baš pristojno, ono ipak može imati pozitivne učinke. Naravno, ovo vrijedi samo dok je riječ o bezazlenom i dobronamjernom komentiranju te dok nam to ne postane svakodnevna rutina. Komentiranje drugih ljudi i njihovih postupaka pomaže da naučimo više o karakteru osoba oko nas.

2. Ispijanje kave

Pretjerana konzumacija kave može naštetiti zdravlju, ali u manjim količinama ovaj popularni napitak može biti dobar za zdravlje. Kada se pije u umjerenim količinama (ne više od 3 šalice dnevno), kava može ubrzati metabolizam, pojačati izdržljivost u vježbanju te smanjiti rizik od nastanka žučnih i bubrežnih kamenaca. Jedno istraživanje je pokazalo da žene koje piju 2 šalice kave dnevno imaju manju šansu za nastanak depresije, dok je nekoliko drugih istraživanja pokazalo da kava smanjuje rizik od dijabetesa povezanog sa starenjem.

3. Psovanje

Iako psovanje nije pristojno, istraživanja su pokazala da psovke u određenim situacijama mogu biti korisne. Jedna je studija pokazala da psovanje na poslu može pomoći osobama da se lakše nose sa stresom, dok je druga pokazala da psovke mogu pomoći kratkotrajnom ublažavanju boli, primjerice kada se udarimo. S druge pak strane, isto istraživanje je pokazalo da psovke imaju prednosti samo u kriznim situacijama i da njihov učinak slabi kada se pretjerano koriste.

4. Preskakanje tuširanja

Tuširanje je stvar osobne higijene, no ako ponekad koji dan odlučite provesti bez tuširanja, mogli biste učiniti uslugu svom zdravlju i okolišu. Svakodnevno tuširanje skida prirodna ulja s kože, čija je funkcija održati kožu hidratiziranom i uklanja dobre bakterije s površine kože, koje pomažu u prevenciji bolesti. Ipak, odlučite li preskočiti tuširanje učinite to na dan kada ne planirate trening ili bilo koju drugu aktivnost tijekom koje biste se mogli oznojiti.

5. Konzumacija ‘’zabranjenih’’ namirnica

Neprestana konzumacija nezdrave hrane naravno nije dobra za zdravlje. Ali, ako se većinu vremena hranite pravilno i raznoliko, slobodno si ponekad priuštite neku poslasticu. Time ćete povećati motivaciju da se nastavite zdravo hraniti. Osim toga, kada izbacite neke nezdrave namirnice iz svog jelovnika, kao što je recimo brza hrana, normalno je da ćete žudjeti za takvom hranom. Kada si s vremena na vrijeme dozvolite da pojedete nešto nezdravo, lakše ćete se nositi sa žudnjom. Ipak, ako ste si nametnuli ekstremna ograničenja i izbacili cijele skupine namirnica, učestala žudnja bi mogla biti znak nedostataka hranjivih sastojaka u vašoj prehrani.

6. Sanjarenje

Iako se na sanjarenje nerijetko gleda kao na znak lijenosti ili oblik odgađanja izvršavanja trenutne obaveze, znanost na to gleda malo drugačije. Jedno istraživanje je otkrilo da kada pustimo misli da odlutaju, to zapravo može pomoći u jačanju sposobnosti za rješavanje problema. Tijekom istraživanja je otkriveno da dijelovi mozga povezani s rješavanjem problema postaju aktivniji tijekom sanjarenja, nego kada su usredotočeni na rutinske zadatke.

7. Kasno ustajanje

Osjećate li se loše zato što ste odlučili prespavati dobar dio prijepodneva? Nemojte si predbacivati, jer istraživanja pokazuju da dovoljno sna doprinosi duljem životu, boljem pamćenju i manjoj razini stresa. Isto tako, nedovoljno sna može dovesti do debljanja i srčanih bolesti. Stoga, idući put kada vam obaveze to dopuste, jednostavno nemojte namještati alarm i pošteno se naspavajte.

Sad kada znate da ove navike i nisu toliko opasne, više se nećete osjećati loše zbog njih. Ipak, to nije razlog da ih prečesto prakticirate i da vam one mogu postati rutina.

/HMS/