Izvršni direktor Sektora za projektiranje i građenje JP Autoceste FBiH, Ešef Džafić sastao se sa načelnikom Tešnja Suadom Huskićem kako bi razgovarali o pripremama za gradnju Koridora Vc kroz ovu općinu, prenosi Hrvatski Medijski Servis.

U tijeku je ukupno 1200 predmeta eksproprijacije za dvije dionice autoceste koje će proći kroz općinu Tešanj. Prioritet je dionica Putnikovo brdo Medakovo, a odmah se nastavlja eksproprijacija na dionici Medakovo-Ozimice, odnosno Žepče Sjever.

Ovom prilikom Izvršni direktor Džafić je informirao općinskog načelnika da su u tijeku razgovori JP Autoceste FBiH s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) o temama bunari na Tešanjci i regulacija preostalog dijela Tešanjke.

Dionica Putnikovo brdo – Medakovo proteže se u dužini od 8,5 kilometara i dio je obilaznice oko Doboja na području FBiH. Izgradnja ove dionice bi se trebala financirati sredstvima Europske banka za obnovu i razvoj (EBRD). JP Autoceste FBiH su objavile po međunarodnim procedurama Otvoreni postupka s predkvalifikacijom. Evaulacija pristiglih ponuda je u tijeku.

Dionica Medakovo – Ozimice duga je 21 kilometar i ugovor o finciranju je potpisan s Europskom investicijskom bankom u prosincu prošle godine.

U punom jeku radovi i prema jugu i od juga prema sjeveru

Podsjetimo, već se gradi dionica autoceste Nemila-Poprikuše, odnosno Žepče jug, o čemu je ugovor potpisan 16. studenog 2020.

Izvođač radova je turska tvrtka Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S , dok nadzor nad izvođenjem radova vrši IRD Engineering S.r.l. (Italija).

Vrijednost Ugovora za izgradnju dionice Poprikuše – Nemila je 208.059.247,42 eura s PDV-om, odnosno 177.828.416,60 eura bez PDV-a. Izgradnja ove dionice se financira sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 70 milijuna eura, Europske investicijske banke (EIB) u visini od 90 milijuna eura te bespovratnim sredstvima Europske unije u iznosu od 41,1 milijun eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Predviđeni rok izgradnje je 42 mjeseca odnosno svibanj 2024. godine.

Gradnja autoceste nastavlja se i od Tarčina prema jugu. Dionica Tarčin- Ivan, duga 4,9 kilometara i tunel Ivan dugog 1,7 kilometara trebali bi biti završeni u proljeće iduće godine. Istovremenu u Hercegovini se ovih dana izvodi finalno asfaltiranje diuonice Buna- Počitelj, a u punom jeku su radovi na mostu Počitelj i dionici Zvirovići Počitelj, koji bi trebali biti završeni iduće godine.

Uskoro bi trebali početi radovi i na dionici autoceste Buna- tunel Kvanj- Mostar jug. U ovoj godini očekuje se i početak izgradnje tunela Prenj, dugog 10 klimotera koji će povezati Mostar i Konjic, te dionice Mostar sjever- Mostar jug, dužine 15 kilometara.

Kompletna autocesta na Kordiru 5c, kroz BiH, trebala bi, prema najavama, biti završena u narednih 7 godina.

Izvor: Vrisak.info