– Prije pet godina osjetili smo kako ima mjesta na tržištu za jednu modnu priču, a danas, uz pomoć društvenih mreža, na svim platformama prati nas više od 50 tisuća osoba. Zvuči nevjerojatno, ali iz malog grada do sada smo slali proizvode modnog brenda Pavone u 13 država, od Australije do SAD-a, a svi su nas pronašli na društvenim mrežama. Mali smo i još uvijek na početku, ali smo sretni što smo doživjeli ovakav odziv – počinje priču Marijana Ivanković, vlasnica bh. modnog brenda Pavone, piše Večernji list BiH.

Što znači naziv?

Zašto baš naziv Pavone, zanimalo je novinarku Večernjaka na početku razgovora.

– Inspiracija za ime nastala je u Glamoču u tadašnjoj tvornici trikotaže u čijem su dvorištu bila dva pauna, a kako je obitelj godinama povezana poslovno i privatno s Italijom, jedino logično rješenje bilo je potražiti kako se paun piše na talijanskom i tako je nastao naziv Pavone – kaže Marijana za Večernji list prisjećajući se početka poslovanja.

– Na samom početku Pavone je imao samo dva člana, danas nas je sedam. Uz mene, tu su i moje kćeri koje su zadužene za prodaju i kreiranje sadržaja na društvenim mrežama, ali, osim prave obitelji, u radionici imamo svoju Pavone obitelj, odnosno vrhunske krojačice koje su izabrale raditi kod nas – priča Marijana dodajući što se sve može pronaći u proizvodnji Pavonea.

– Dugo smo radili samo polusvečanu i svečanu odjeću, uglavnom haljine, ali sad u ponudi imamo od trenirki, sportskih haljina, košulja do haljina, odijela i sve se radi po narudžbi. Odlučili smo se za ovaj oblik proizvodnje koja je održiva i ne stvara zalihe. Veliki plan, koji nismo sigurni hoćemo li uspjeti realizirati u ovoj godini, jesu pop-up trgovine, gdje bismo i u drugim gradovima mogli fizički isprobati i vidjeti svoje proizvode jer trenutačno, osim showrooma u sklopu radionice u Širokom Brijegu, poslujemo samo online – priča Marijana.

Budući da im je pandemija koronavirusa, kao i svugdje u svijetu, pomutila planove u poslovanju, zanimalo je novinarku kako je Pavone odgovorio na izazove pred kojima se našao.

– Početkom 2020. planirali smo mnoge stvari i usmjerili se na svečanu liniju Pavone Atelier pa smo u siječnju i veljači uložili u materijale iz Italije, ali proglašavanje pandemije i zatvaranje izazvali su val otkazivanja narudžbi i suradnji koje su se trebale dogoditi.

Pandemija pomutila planove

Našli smo se u poziciji da nam nije zabranjen i rad, ali nismo imali ni jednu narudžbu za radionicu i nismo imali druge opcije nego zatvoriti na dva mjeseca. Kako smo bili prisutni na online platformi najvećeg web-shopa za kreativce OREA Bazaar, uskoro su počele stizati online narudžbe, ali iz drugih država koje su se već počele otvarati, što nas je potaknulo ne odustati, no dugo nam je trebalo za oporavak od dva mjeseca bez prihoda jer smo ipak mali obrt.

Cijela 2020. protekla je u neizvjesnosti i otkazivanjima s kojima se nije bilo lako nositi – objašnjava vlasnica ovog bh. brenda. – Svaki dan 2020. bio je nepredvidiv, od nabave materijala do mjera koje smo morali provoditi u radionici i showroomu kako bismo se zaštitili. Čak smo uveli online rezervaciju termina za posjete. Do pojave pandemije online poslovanje činilo je oko 30% narudžbi, ali smo imali sreću što smo bili prisutni s web-shopom i već imali iskustvo, tako da nam danas online narudžbe i slanje brzom poštom čine 90% poslovanja. Krajem 2020. izabrani smo među 15 malih biznisa koje vode žene za projekt “BizUp” koji je provodila Fondacija 787 uz britansko Veleposlanstvo u BiH, UN Women BiH i švedsko Veleposlanstvo u BiH. Uz njihovo konzultantsko vodstvo i radionice, uspješno smo plasirali svoju sportsku kolekciju, o čemu najbolje govori nedavna nagrada Super Seller za najveći broj prodaja na web-shopu OREA u prvom tromjesečju 2021. – zaključuje Ivanković.

Vrisak.info