“Da, situacija u Zagrebu jest nešto gora nego sam očekivao, ali ipak ne bih pretjerivao”, izjavio je nakon jučerašnje primopredaje vlasti u Zagrebu novoizabrani gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević, čelnik ekstremno lijeve koalicije stranaka Možemo, Zagreb je naš, Nova ljevica, Zelena alternativa – ORaH i Za Grad.

U Zagrebu je u petak obavljena primopredaja ovlasti između dosadašnje zamjenice gradonačelnika i obnašateljice dužnosti gradonačelnika Zagreba Jelene Pavičić Vukičević te novoizabranog gradonačelnika Zagreba Tomislava Tomaševića. To je ujedno novom gradonačelniku Tomaševiću i prvi radni dan na novoj dužnosti.

“Završili smo sastanak o primopredaji. Sastanak je bio otvoren i konstruktivan. Dobili smo oko 2000 stranica izvješća i trebat će nam neko vrijeme da to prođemo. Pričali smo o izazovima. Financijsko stanje nije dobro, postoje rješenja za to i time ćemo se odmah pozabaviti. Imat ćemo sastanke s pročelnicima, danas i s pročelnicom za financije. Svim zaposlenicima gradskih poduzeća i ustanova mogu reći da nas čekaju veliki izazovi, no mi smo optimistični”, kazao je novi gradonačelnik, najavivši da će s o financijama tijekom dana održati detaljniji sastanak s pročelnicom Danielom Juroš Pečnik.

Vjeruje da do poskupljenja usluga u Zagrebu neće doći. “Postoje rješenja za to”, uvjeren je.

“Danas ćemo se dobar dio dana baviti financijama, a i cijeli vikend ćemo to proučavati. Trebat će nam neko vrijeme, ali brzo ćemo pohvatati konce i krenuti s radom”, kazao je.

Što se tiče koalicije s SDP-om, rekao je da su razgovori u tijeku. 17. lipnja bit će konstituirajuća sjednica Skupštine, a svi će razgovori sa SDP-om biti gotovi do tada. Vjeruje da su izvješća koje su dobili dobro napravljena.

27 pročelnika i pročelnica

Jedna od prvih najava Tomislava Tomaševića i njegove stranačke kolegice Urše Raukar bila je da će napraviti preustroj gradske uprave i smanjiti broj gradskih ureda, kojih trenutačno ima 27.

“Mi smo politička opcija, na čelu s Tomislavom Tomaševićem, koja će racionalizirati gradsku upravu. Nećemo imati 27 gradskih ureda, koliko nemaju ni ogromni europski gradovi, nego 15-ak, 16-ak. Otvorit ćemo ured za poslijepotresnu obnovu koji je već trebao biti otvoren, kako bismo pomogli građanima koji su oštećeni u potresu”, rekla je nakon prvog kruga izbora Urša Raukar, najavivši “sječu glava”.

“Ako neki neće dati mandat na raspolaganje, postoje rješenja za takve situacije bez ikakvih šteta za grad, uvijek treba paziti da ne dođe do sudskih procesa koji bi bili štetni za grad. Vjerujem ipak da će svima biti jasno da je poštenije i bolje dati mandat na raspolaganje, smatram da je to elementarna demokratska potreba”, ustvrdila je.

Tomašević se nešto kasnije nadovezao na izjavu Raukar te je ustvrdio: “Naše pravo je da tražimo od pročelnika i direktora gradskih poduzeća da stave mandat na raspolaganje, naše je pravo da ocjenjujemo njihov rad, a naše je pravo da imenujemo nove pročelnike putem javnog natječaja, što hoćemo”, dodavši da su najavili oko 15 ureda i ministarstava.

Grad Zagreb trenutačno ima 27 gradskih ureda: Ured gradonačelnika, Stručna služba gradonačelnika, Gradski kontrolni ured, Ured za zastupanje, Gradski ured za strategijsko planiranje i razvoj Grada, Gradski ured za opću upravu, Gradski ured za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša, Gradski ured za obrazovanje, Gradski ured za zdravstvo, Gradski ured za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom, Gradski ured za poljoprivredu i šumarstvo, Gradski ured za upravljanje imovinom Grada, Gradski ured za imovinsko-pravne poslove, Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, Gradski ured za katastar i geodetske poslove, Ured za upravljanje hitnim situacijama, Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture i prirode, Gradski ured za mjesnu samoupravu, Gradski ured za financije, Gradski ured za branitelje, Ured za javnu nabavu, Ured za programe i projekte Europske unije, Gradski ured za sport i mlade, Gradski ured za kulturu, Ured za međugradsku i međunarodnu suradnju i promicanje ljudskih prava, Ured za demografiju i Stručna služba Gradske skupštine.

Za jedanaestero pročelnika rješenja za obavljanje pročelničkog posla istječu do kraja ove godine, a među njima su Mirka Jozić, Dinko Bilić, Ivica Lovrić i Miro Laco. Laci se taj status obnavlja svakih šest mjeseci, pa kao i Lovriću, istječe već 15. lipnja, navodi tportal.

Ivica Lovrić u međuvremenu je već podnio ostavku.

Ostaje, rekao je, u gradskoj upravi na mjestu savjetnika gradonačelnika, no sjedit će u Ilici 25, gdje je službena adresa Ureda za obrazovanje. Tu je funkciju, doduše, i prije obavljao. S obzirom da se u utrci za gradonačelnika “pripetavao” protiv Tomaševića jer je bio u taboru dogradonačelnice kao njen budući zamjenik smatrao je, kaže, da je to najetičniji politički potez koji je mogao povući, zbog čega se, dodaje, razlikuje od ostalih pročelnika, navodi Večernji list.

Pročelnici kojima tijekom 2021. ističu rješenja/ugovori za obavljanje tog posla su: Miro Laco, Ured gradonačelnika (15. lipnja), Romana Galić, socijala (4. kolovoza), Vjekoslav Jeleč, zdravstvo (27. kolovoza), Andrea Šulentić, stručna služba gradonačelnika (11. rujna), Dinko Bilić, graditeljstvo, izgradnja, promet, komunalni poslovi (12. rujna), Vesna Helfrih, branitelji (17. rujna), Ivica Lovrić, obrazovanje (15. listopada), Mirjana Zubak, Ured za programe i projekte Europske unije (16. listopada), Renata Šimon, mjesna samouprava (17. listopada), Mirka Jozić, ured za gospodarstvo (2. listopada), Ana Matijević, kontrolni ured (27. studenog), Krešimir Ladešić, ured za opću upravu (7. prosinca). U 2022. rješenja/ugovori istječu Milanu Paveliću iz ureda za sport i mlade i Vesni Šimić iz Ureda za međugradsku i međunarodnu suradnju i promicanje ljudskih prava. Do 2023. rješenja imaju Stipe Tutiš, zavod za zaštitu spomenika kulture i prirode, Jasna Jezerčić Cvitković, ured za katastar i geodetske poslove, Milana Vuković Runjić, kultura, Daniela Juroš Pečnik, ured za financije, Mila Jelavić, Ured za demografiju, i Mirjana Lichtner Kristić iz Stručne službe Gradske skupštine. U 2024. rješenja/ugovori izlaze Mateji Topić iz Ureda za zastupanje, Sanji Jerković, strategijsko planiranje i razvoj grada, Dejanu Jaiću, poljoprivreda i šumarstvo, Marini Zagorec iz ureda za imovinsko-pravne poslove, Pavlu Kaliniću, upravljanje u hitnim situacijama, i Danijeli Habijanec, javna nabava. Do 2025. rješenje ima Zlatko Makar, upravljanje imovinom Grada.

Zakon o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi propisuje proceduru koju će trebati poštovati, od raspoređivanja na radna mjesta za koja ispunjavaju uvjete pa do stavljanja na raspolaganje.

Sve to trajat će vjerojatno mjesecima jer preustroj gradske uprave mora odobriti i Gradska skupština.

Proračun grada Zagreba

“Najviše me zanima realizacija proračuna u prošloj godini, koja je bila vrlo izazovna za grad Zagreb”, izjavio je novoizabrani gradonačelnik Tomašević u utorak.

Krajem 2020. godine prihvaćen je proračun grada Zagreba za 2021. “težak” 13,65 milijardi kuna. Pokojni zagrebački gradonačelnik Milan Bandić rekao je tada da je proračun realan, socijalan, uravnotežen i razmjeran te korespondira s vremenom u kojem živimo, odnosno s potresom i koronakrizom.

“S obzirom na krizu i smanjene prihode grada, a u cilju omogućavanja razvoja i zadržavanja postojećeg standarda, Grad se odlučio na prodaju manjeg dijela svoje imovine, 150 od 450 milijuna eura koje smo teškom mukom stjecali ovih 20 godina”, rekao je u prosincu Bandić.

Tomašević u ime Kluba zastupnika lijevog bloka, tada je kazao da čak i kad bi prodali “obiteljsko srebro” i dalje ne bi ni počeli vraćati rupu od 1,3 milijardi kuna.

Prema procjenama, Grad Zagreb ima dug koji je krajem 2020. premašio najmanje dvije milijarde kuna, čemu treba pribrojiti i 2,6 milijardi duga Zagrebačkog holdinga.

Izvor: narod.hr

error: Content is protected !!