Fastly, pružatelj “cloud” usluga na čijim se serverima privremeno srušilo nekoliko vodećih svjetskih internetskih stranica, priopćio je u srijedu da je incident nastao zbog greške u softveru (bug) koja se dogodila kada je jedan od klijenata promijenio postavke.

Zbog tog su događaja postavljena pitanja o oslanjanju interneta na samo nekoliko kompanija.

Nekoliko većih svjetskih internetskih stranica nakratko se srušilo u utorak zbog problema na američkom pružatelju ‘cloud’ usluga Fastlyju.

Više stranica s velikim prometom, uključujući i medije poput Guardiana i New York Timesa, BBC-ja, Bloomberga, zatim stranice britanske vlade, Reddit i Amazon.com, nakratko su bile nedostupne.

Problemima je bilo zahvaćeno i nekoliko društvenih mreža pout Reddita i Etsyja..

“Ovaj je prekid bio opsežan i ozbiljan. Zaista nam je žao zbog utjecaja na naše korisnike i sve koji se na njih oslanjaju”, stoji u objavi kompanije, koju potpisuje Nick Rockwell, direktor infrastrukture.

Kazao je da je trebalo predvidjeti probleme.

Fastly upravlja grupom poslužitelja strateški smještenih širom svijeta kako bi pomogao korisnicima da brzo i sigurno premještaju i pohranjuju sadržaj.

Kompanija je objavila vremenski raspored događaja koji su prethodili padu stranica te je obećala ispitati i objasniti zašto Fastly nije otkrio programsku grešku tijekom vlastitog postupka testiranja.

Fastly tvrdi da je bug postojao u ažuriranom softveru koji je kupcima isporučen 12. svibnja, ali nije bio pokrenut sve dok jedan korisnik nije promijenio postavke koje su pokrenule problem zbog kojeg je palo 85 posto mreže Fastlyja.

Fastly je zamijetio problem unutar minute od nastanka – u 11.47 sati po srednjoeuropskom vremenu. Inženjeri su riješili problem u 12.27.

Nakon što su isključili postavke koje su pokrenule problem, većina mreže tvrtke brzo se oporavila.

“Unutar 49 minuta, 95 posto naše mreže je funkcioniralo kao i uobičajeno”, navodi Fastly.

Do 14.35 mreža se u potpunosti oporavila.

Izvor:pogle.ba