Kada krajem ove ili početkom iduće godine bude završena izgradnja magistralne ceste Neum-Stolac, moći će se reći kako je BiH konačno dobila izlaz na more. U Neum se, naime, da sada dolazilo uskim asfaltnim putem iz pravca Stoca, ili češće, istim takvim putem od Dračeva preko Svitave i Hutova. Tome uskoro dolazi kraj. Neum će sa završetkom izgradnje magistralne ceste Neum- Stolac biti kvalitetno prometno povezan s unutrašnjošću zemlje.

No prometna izoliranost Neuma i jugoistoka Hercegovine time neće biti u potpunosti rješena. Neum će i dalje ostati cestovno loše povezan sa susjednom Čapljinom, kao i općina Ravno, do koje sada vodi samo jedan magistralni pravac i to onaj preko Ljubinja u Republici Srpskoj.

Zbog toga su načelnici Neuma i Ravnog, te gradonačelnik Čapljine, u zajedničkom dopisu, od Federalnog ministra prometa i komunikacija Denisa Lasića, još prošle godine, zatražili da se cesta od Dračeva, spoj s magistralnim pravcem M-17, preko Svitave i Hutova do Ravnog, te međunarodnog graničnog prijelaza s RH Trebimlja, proglasi magistralnom. Time bi se omogućilo da ovaj pravac prijeđe u nadležnost Federacije BiH, koja, za razliku od HNŽ, ima financijske mogućnosti, uključujući i dobivanje kredita od europskih i međunarodnih financijskih institucija, proširiti i modernizirati ovo cestu kako bi ona postala magistralna. Time bi, u potpunosti, bio riješen problem prometne izoliranosti općina jugoistočne Hercegovine; Stoca, Neuma i Ravnog, što je u najvećoj mjeri uzrokovalo zaostajanje u razvoju ovog područja i odlazak stanovništva.

Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić potvrdio je za Hrvatski Medijski Servis da je Ministarstvo 1.10.2020. zaprimilo dopis načelnika općina Ravno i Neum, te gradonačelnika Čapljine kojim se traži razvrstavanje ceste Dračevo- Hutovo- Ravno- međunarodni granični prelaz Trebimlja u magistralnu cestu.

-Sukladno nadležnostima Ministarstva pokrenuli smo proceduru razvrstavanja te ceste, te ustanovili da ona nije u cjelosti regionalna, već je jednim svojim dijelom lokalna (Ravno- Trebimlja), pa ju nije u cijelosti moguće razvrstati u magistralnu, kazao je Lasić za HMS.

Stoga je, pojasnio je Lasić, Ministarstvo Vladi FBiH predložilo dvije odluke; da se cesta Ravno- Trebimlja razvrsta u regionalnu cestu s oznakom R426, što je, kaže, Vlada prihvatila, a Dračevo- Hutovo- Ravno s oznakom M 17.6 u magistralnu, za što Vlada nije donijela odluku.

Kako saznaje HMS federalni premijer Novalić ovaj drugi prijedlog skinuo je s dnevnog reda sjednice Vlade FBiH. Neslužbeno Novalić i SDA-ovi ministri kao uvijet da se cesta Dračev- Hutovo- Ravno prekategorizira u magistralnu, traže da isti takav status dobije i cesta od Konjica preko mjesta Borci do Mostara, što je ekonomski teško opravdati s obzirom da su Mostar i Konjic povezani magistralnom cestom M17.

Do kada će Ravno, ali i Neum, biti prometno izolirani od Čapljine ovisit će o tome hoće li i kada hrvatski i bošnjački ministri postići dogovor o ovom pitanju.

/HMS/

error: Content is protected !!