“Temeljna prava” putnika u zračnom prometu “nisu bila zajamčena” u vrijeme pandemije, ocijenio je u utorak Europski revizorski sud, izrazivši žaljenje zbog kašnjenja i neisplate naknade zbog otkazivanja letova.

– U prvim mjesecima krize velik broj putnika nije dobio nikakvu naknadu, a mnogi nisu imali drugog izbora nego da prihvate vaučere, pišu revizori u posebnom izvješću.

– U trenutku naše revizije, mogućnost dobivanja naknade mnogim putnicima nije bila u cijelosti zajamčena, kao i kada su bili uključeni posrednici (primjerice turističke agencije) i kada su im se nametali vaučeri, dodaje taj sud.

Revizori podsjećaju da kod otkazivanja leta “putnici koji su rezervirali samo let (bez ikakve dodatne usluge) imaju pravo na povrat novca u vrijednosti karte u roku sedam dana od podnošenja zahtjeva” i u roku 14 dana u okviru “organiziranog putovanja” rezerviranog u putničkoj agenciji.

Europski revizorski sud počeo je početkom ožujka reviziju kako bi provjerio djelotvornost rada Europske komisije u zaštiti prava putnika u zračnom prometu koji su u pandemiji bili sučeljeni s otkazivanjem letova.

Revizori u izvješću izražavaju žaljenje zbog toga što zemlje članice nisu isplatu izvanredne pomoći aviokompanijama uvjetovale pravom putnika na naknadu, suprotno preporukama Komisije.

– Komisija je nastojala zajamčiti prava putnika u zračnom prometu i donijela je mjere za ublažavanje posljedica krize na putnike, ali je pravni okvir takav da je Komisija raspolagala tek ograničenim ovlastima kako bi osigurala da zemlje članice primjenjuju ta prava, pišu.

U zajedničkom priopćenju objavljenom u srijedu, Entreprises du voyage (EdV) i sindikat turoperatora (SETO) “pozdravljaju ovo izvješće koje točno detektira slabe točke postojećih propisa i određuje Europskoj komisiji ambiciozan vremenski plan za njihovo ispravljanje”.

Izvor:hrt.hr