Dramatična reklama australske vlade u kojoj se mlada žena bori za zrak dok je priključena na respirator izazvala je burne reakcije. Korisnici društvenih mreža kritizirali su njezino ciljanje na mlade koje se želi potaknuti na cijepljenje protiv koronavirusa, a od kojih većina još nema niti pravo na cjepivo, prenosi CNN.

“Covid može utjecati na bilo koga. Ostanite kod kuće. Testirajte se. Rezervirajte termin za cijepljenje”, stoji u reklamnoj poruci od 30 sekundi, čija je namjera između ostalog bila ilustrirati rizik koji za mlade predstavlja vrlo zarazna nova varijanta, delta-soj.

Guardian Australia usporedio je australsku s nekim drugim svjetskim kampanjama u kojima se građane poziva na cijepljenje. Novi Zeland iskoristio je metaforu “vrata slobode”. Singapur je odabrao disco. Amerika ima bivše predsjednike i pivo, dok Velika Britanija kao lica kampanje koristi poznate osobe. Ležernije su i nerijetko duhovite kampanje koje poručuju da bolja vremena dolaze. Australiji njezini građani pak zamjeraju što je odlučila igrati na kartu zastrašivanja. 

Pogledajte usporedbu kampanja diljem svijeta:

Oglas koji se počeo emitirati u nedjelju navečer po riječima glavnog australskog medicinskog službenika Paula Kellyja je “prilično slikovit – i takav i treba biti”. 

Iako je Australija prošla bolje od mnogih drugih razvijenih zemalja u održavanju relativno niskog broja zaraženih, u Sydneyju je posljednjih tjedana porastao broj slučajeva zbog širenja delta-soja. Kao odgovor na to, u najvećem australskom gradu pooštrene su mjere te su ograničena okupljanja na otvorenom, vježbanje i kupovina.

Novi Južni Wales, čiji je glavni grad Sydney, izvijestio je u ponedjeljak o 112 novih slučajeva koji su gotovo svi u Sydneyju unatoč strogim mjerama.

Nova vladina reklama dio je zdravstvene kampanje s ciljem pobjede COVID-a, no građani na društvenim mrežama negoduju zbog, kako kažu, taktike zastrašivanja i onoga što mnogi smatraju “nejasnim i kontradiktornim porukama” o sigurnosti pojedinih cjepiva.

Australski premijer Scott Morrison odgovara da će “uvijek” biti kritika. “Prije tek nekoliko tjedana naši su kritičari govorili da oglašavanje mora biti jače, daleko jače”, dodao je.

Izvor:hrt.hr

error: Content is protected !!