Izuzetno je važno i za psihičko zdravlje učenika škole držati otvorenima, idemo u tom smjeru“, najavio je ministar.
Svi podaci upućuju na to da je zbog psihičkog zdravlja, ali i zbog odgojno-obrazovnih ishoda nužno učiniti sve što je u našoj moći da škole ostanu otvorene! – kaže za Večernji list ravnatelj Instituta za društvena istraživanja Boris Jokić, koji je predstavio rezultate istraživanja o negativnom utjecaju pandemije na veliku većinu učenika, od motivacije za učenje do mentalnog zdravlja.
Istraživanje “Nacionalno praćenje učinaka pandemije bolesti COVID-19 i potresa na sustav odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj” proveo je Institut za društvena istraživanja od svibnja do lipnja 2021. u 161 srednjoj i osnovnoj školi na uzorku od oko 27.000 učenika, 417 stručnih suradnika i 4796 učitelja i nastavnika, a financiralo ga je Ministarstvo znanosti i obrazovanja koje je za to izdvojilo 280.000 kuna. Da je pandemija negativno ili izrazito negativno utjecala na život većine učenika, izjavilo je 59,1 posto maturanata i 37 posto učenika šestih razreda osnovnih škola.
Nastava počinje za dva tjedna, puno je još nepoznanica, od toga hoće li sva djeca u škole, kako će se organizirati nastava, hoće li se u učionicama nositi maske ili samo u hodnicima, kako neki predlažu… Kakva su Jokićeva predviđanja?
– Siguran sam da će Ministarstvo vrlo brzo i na temelju istraživanja dati vrlo jasne upute školama koje su nužne kako bi mogle organizirati nastavu. Vrlo je važno da te mjere, osim epidemioloških elemenata, uključuju i elemente koji se tiču psihičkog, socijalnog i obrazovnog razvoja svakog pojedinca, pa tako i društva u cjelini – zaključuje.
U Ministarstvu kažu da je riječ o hvalevrijednom istraživanju provedenom na dosad najvećem broju učenika i nastavnika, koje će pomoći u donošenju odluka i konkretnih mjera.
– Ono što je jedan od glavnih zaključaka, a na čemu smo cijelo vrijeme i mi u Ministarstvu inzistirali, jest držati škole otvorenima što je iznimno važno i za psihičko zdravlje učenika, ali i za kvalitetu samog obrazovnog procesa. U istom smjeru nastavit ćemo i ove školske godine – ističe ministar Radovan Fuchs koji još ne govori o konkretnim epidemiološkim mjerama koje bi trebale biti dijelom predstavljene danas na sjednici Vlade. U novoj školskoj godini omogućit će se dodatna i izborna nastava, a ponegdje će se omogućiti i skraćivanje satova na 40 minuta.
Istraživanje koje su predstavili Jokić i Zrinka Ristić Dedić pokazalo je da je najveći negativan utjecaj pandemija imala na bavljenje sportom, izvanškolske aktivnosti i mentalno zdravlje.
Uočeno je znatno povećanje depresivnih i anksioznih stanja, fobija i strahova, a broj vršnjačkog nasilja je stagnirao ili se blago smanjio. Trećina ispitanih maturanata rekla je da je pandemija pozitivno utjecala na odnose s članovima obitelji, dok je oko 40 posto učenika osmih razreda reklo da su poboljšali odnose s prijateljima. Učenici su posebno bili kritični prema nošenju maski na nastavi, protiv kojih se izjasnilo više od 67 posto (toliki postotak je zabilježen i kod nastavnika), a djecu muči ih i nemogućnost druženja s učenicima iz ostalih razreda.
– Bez obzira na dob, učenici preferiraju učioničku nastavu u odnosu na nastavu na daljinu. Prethodno razdoblje učinilo je kod njih da na neki način zavole učioničku nastavu – rekao je Jokić, piše Večernji.
Izvor:dalmacijanews.hr