Informacije o izgradnji autoputa Sarajevo-Beograd morale bi biti dostupne predstavnicima u izvršnoj i zakonodavnoj vlasti Bosne i Hercegovine kao i samim bosanskohercegovačkim građanima kako bi se izbjegao svaki vid netransparentnosti, navodi se u priopćenju stranke Narod i Pravda.
Inicijalna informacija o izgradnji autoputa Sarajevo-Beograd bosanskohercegovačkoj javnosti predočena je još 2018. godine, ali ni do danas nisu poznati ključni detalji ovog projekta čija je vrijednost više milijardi maraka, navode iz Naroda i Pravde.
„Pomoć prijateljske Turske bosanskohercegovačke vlasti nisu iskoristile da u protekle dvije godine započnu osnovne korake kako bi ovaj projekat ugledao svjetlo dana. Nisu definirane trase niti je odgovoreno na opravdane zahtjeve da jedan kraj ovog autoputa mora prolaziti kroz Goražde i Sandžak, nije poznat model financiranja niti su urađene bilo kakve studije koje bi ukazale koliko bi koštao cjelokupan projekat. Za bosanskohercegovačke građane posebno je značajna informacija o cijeni kao i o tome koliki postotak će biti financiran iz kredita koji će vraćati bosanskohercegovački građani. Podsjećamo da naši građani ionako imaju izuzetno visoke namete s ciljem izgradnje Koridora VC kroz akcize na gorivo i druge namete, a praksa je pokazala da se ova sredstva troše nenamjenski i netransparentno“, navodi se u priopćenju Naroda i Pravde.
Sastanci koji su održani proteklog tjedna u sklopu posjete izaslanstva Republike Turske Ministarstvu komunikacija i prometa BiH bacaju sumnju na poštene namjere pojedinaca s bosanskohercegovačke strane koji su očigledno aktivni u ovom projektu.
„Zahvaljujući prošlotjednom sastanku u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH saznali smo da su pojedinci odmah po objavi informacije o gradnju autoputa Sarajevo-Beograd 2018. registrirali kompanije koje su bave izgradnjom autoputeva. Nije jasno u kojem svojstvu, po čijoj preporuci, koga je predstavljao te koje su krajnje namjere Omara Musabegovića koji je prisustvovao ovom sastanku a kojeg je javnost upoznala kao kuma na vjenčanju kćerke Bakira Izetbegovića, predsjednika SDA. Ministar komunikacija i prometa BiH mora odgovoriti na ova pitanja. Situacija u kojoj ne postoje studije, u kojoj nema razrađenih planova, a u kojima poslove vode stranački kumovi ne nude ni minimum potrebne transparentnosti za tako važan projekat“, dodaju iz Naroda i Pravde ističući da se firma Omara Musabegovića navodno predstavlja kao nositelj projekta s bosanskohercegovačke strane što nijedna bh. institucija nije verificirala.
Spornim u Narodu i Pravdi smatraju i to što je Musabegovićeva tvrtka odmah po registraciji 2018. dobila posao izgradnje stanova u Nišu za potrebe sigurnosnih struktura Srbije ukazujući na to da je upravo 2018. Bosna i Hercegovina propustila povijesnu priliku u vezi s revizijom presude protiv Srbije za počinjeni genocid u BiH.
Iz ove stranke pozivaju Parlamentarnu skupštinu BiH kao i Parlament Federacije BiH da se aktivnije uključe u ovaj projekat s ciljem kvalitetnijeg nadzora i veće transparentnosti.
„Pat-pozicija s izgradnjom tunela Hranjen u koji je utrošeno više od 80 milijuna KM bez da je završena i polovica posla, opomena su i poziv na aktivnije djelovanje. Aktivnostima na Koridoru VC, na tunelu Hranjen, nabavci respiratora i na drugim vitalnim projektima, vlast je pokazala da joj se ne može i ne treba vjerovati. Stoga pozivamo sve aktere, od parlamenta do civilnog društva, da se aktivnije angažiraju s ciljem prevencije nezakonitosti“, dodaju iz Naroda i Pravde.
Iz Naroda i Pravde na kraju poručuju da bi bilo važno da o ovom projektu tematsku sjednicu održi i Parlamentarna skupština BiH i Zastupnički dom Parlamenta FBiH koji bi od predstavnika izvršne vlasti zatražili potpunije informacije o dosadašnjim aktivnostima na realizaciji ovog projekta.
/HMS/