Pretjerujemo li u tome što sve objavljujemo na društvenim mrežama? Otkrivamo li preveliki dio svoje intime? Komunikologinja dr. sc. Ljiljana Buhač smatra kako pojedinci koriste društvene mreže kako bi stvorili određenu, nerealnu, sliku o sebi i podigli samopouzdanje.
– Postavlja se pitanje gdje je granica stvarnosti, a gdje postaje virtualni svijet. Zašto smo skloni svoj privatni život ponuditi nepoznatim ljudima?, pita se Buhač u razgovoru za emisiju Kod nas doma i dodaje kako su javne osobe često “udica” za takvo ponašanje.
– Javne osobe i diktiraju određen tempo stila života, odijevanja i ponašanja, ali to oni rade zbog toga što su javne osobe. Ja koja nisam javna osoba zaista ne bih trebala dijeliti svoje intimne fotografije. Ljudi imaju potrebu da budu hvaljeni – ne vidim razloga zašto to rade, ističe.
Smatra kako je fenomen činjenica da se neki ljudi imaju potrebu truditi kako bi se svidjeli nepoznatim ljudima.
– Kod osoba koje stalno imaju potrebu pokazivati lice, znanstvenici su pokazali kako se radi o osobama niskog samopouzdanja i žele potvrdu svoje vlastite vrijednosti. Onog momenta kada nešto stavite javno, morate osjetiti je li to zaista potrebno pokazivati, kaže i dodaje kako su znanstvenici došli do zaključka kako se na društvenim mrežama najčešće pojavljuju narcisoidni, histrionski i antisocijalni tipovi ljudi, s naglaskom na narcisoidnost.
Kaže kako bi svatko trebao odlučiti kakvu poruku želi poslati o sebi, onog trenutka kada odluči koristiti društvene mreže.
– Sve što je decentno i umjereno je prihvatljivo, manje je više, zaključila je Buhač.
Slažete li se? Pogledajte razgovor:
Izvor:hrt.hr