Infobip iz Vodnjana u nezavisnom istraživanju britanske analitičke kuće Juniper Research proglašen je najboljim svjetskim pružateljem usluga među “cloud” komunikacijskim platformama i vodećim u segmentu razmjene mobilnih poruka. Infobip je inače vodeća IT kompanija u regiji, ali i prvi hrvatski “jednorog” – što je naziv za brzorastuće, privatne tvrtke čija vrijednost premašuje milijardu dolara. Rimac Automobili drugi su “jednorog”. Uz njih se razvija i cijela nova generacija inovativnih kompanija.
Tvrtka Gideon Brothers iz Osijeka proizvodi mobilne robote koji se temelje na umjetnoj inteligenciji i 3D robotskom vidu. Od investitora su već prikupili 32 milijuna dolara. Pred njima su još veliki izazovi, pa su istodobno i oprezni i fokusirani, ali i svjesni golema potencijala rasta njihove tvrtke.
– Radimo velike stvari, naš zadatak je pružiti optimalna rješenja našim klijentima, riješiti njihove probleme, a kako su to globalni kupci i ovo tržište je još uvijek u nastajanju, smatram da svatko tko se odvaži u svijetu mobilne robotike ima priliku postati “jednorog”, objašnjava Kruno Stražanac, suosnivač i glavni direktor uspjeha kupaca Gideon Brothers.
Uz Gideon Brothers, i tvrtku Photomath Damira Sabola, u Hrvatskoj je još niz uspješnih tehnoloških tvrtki koje imaju potencijal postati hrvatski “jednorog”.
– Ako bi Hrvatska dobila i trećeg jednoroga, mi bismo bili apsolutno prvi u Europskoj uniji, a usuđujem se reći i prvi u svijetu po broju jednoroga po broju stanovnika, navodi Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic grupe i predsjednik žirija programa EY Poduzetnik godine.
Mnoge veće i razvijenije europske zemlje poput Italije, Danske, Finske ili Rusije nemaju nijednog “jednoroga”. Darovitost i obrazovanje zaposlenika, ali prije svega digitalizacija i suvremena tehnologija mnogim tvrtkama otvaraju globalno tržište.
– U tome segmentu informacijsko-komunikacijskih tehnologija firme relativno brzo stasavaju, naglo mogu eksplodirati po vrijednosti i mogu dugo biti u takozvanom “stealth modu”, da većina ljudi za njih ne čuje, pojašnjava Saša Cvetojević, poduzetnik i investitor.
Jednorogom se postaje tek kada investitori ulaganjem novca potvrde da tvrtka vrijedi više od milijardu dolara. No i one vrijedne stotine milijuna dolara, a takvih je u Hrvatskoj sve više, treba poticati i nagrađivati.
– Znači oni svojim uzimanjem rizika, ulaganjem, inovativnošću, grade biznise u kojima zapošljavaju ljude, a mi ako želimo imati bolje društvo moramo imati ljude koji imaju gdje raditi i koji mogu biti dobro i visoko plaćeni, rekao je Berislav Horvat, pokretač programa EY Poduzetnik godine.
Prije su tvrtke ovisile o snazi države u kojoj posluju, no danas mnogima postaje manje važno u kojem je dijelu svijeta njihovo sjedište, u kojem klijenti, partneri, pa čak i zaposlenici.
Izvor:hrt.hr