„Bilo koja kultura koja humanost želi definirati izbacujući religijsku sastavnicu prisiljena je maknuti i odlučujuće dijelove kao što su vlastita povijest, spoznaja, predaja i društvene kohezije. Reakcije na takav pristup ‘slaboga humanizma’ ne trebaju čuditi. Njihova su očitovanja obično nasilna i fanatična, kako u raznim oblicima takozvanoga ateizma ili s druge strane takozvane teokracije”, rekao je pomoćni biskup zagrebački.

„Svjesni smo da se, pod plaštem i krinkom poštivanja nekih drugih, desetljećima pokušava iz društvenoga života isključiti posebnost Božića, onoga što on uistinu jest“, rekao je biskup Ivan Šaško osvrćući se na nedavne pokušaje Europske komisije da se u komunikaciji isključi spominjanje Božića, prenosi IKA.

„Kao vodilja pronađen je pojam neutralnosti, iza kojega se navodno nalazi ideja jednakosti i obzira, otvorenosti, ali je taj pristup zapravo zabrinjavajući, jer pojednostavljuje fenomen o kojemu ovisi cijela povijest čovječanstva i smisao življenja. Osim toga, nudi se neutralnost koja bi trebala pomoći izbjeći sukobe, ali se pritom olako zaboravlja da sama neutralnost pretpostavlja sukobljenost. Naime, ta riječ dolazi od latinskoga neutrum – ,,niti jedno od dvoga”. Zvuči općeprihvatljivo, ali je polazište drukčije: u nekome prijeporu ne stati ni na jednu ni na drugu stranu. Dakle, već se radi o ‘stranama’, o prijeporima i o podjelama“, nastavio je Šaško.

Svoja je razmišljanja podijelio na tradicionalnom božićno-novogodišnjem primanju karlovačke županice Martine Furdek Hajdin i njezinih suradnika za predstavnike Katoličke crkve s prostora Karlovačke županije održanom u ponedjeljak, 20. prosinca.

„Kada je posrijedi Božić, ne radi se o zauzimanju strana, nego o odnosu prema jednomu događaju i prema ljudima kojima je taj događaj otajstvo vjere i središte njihova života. Zajedništvo koje se nalazi u smislu Božića gradi se na drukčijemu temelju: polazi od objave i ponude vrijednosti, prihvaćanja, prepoznavanja, otvaranja obzora, a ne od dijeljenja. Otajstvo Božića u svome polazištu nema sukobljenost. Istina je da Božić, kao uostalom sve u našemu življenju, može naići na nerazumljivo odbijanje ili nametanje.

Istina je da nitko u odnosu prema Božiću nije neutralan; ne može biti neutralan. Može li se prema dolasku na svijet djeteta biti neutralan? Možda i može, ali je tada očito zanijekano nešto važno u ljudskosti. Pa čak i oni koji ostaju na razini ugođaja, ljudi koji nisu kršćani, ne pitajući se duboko odakle dolazi potreba za Božićnim ugođajem govore o tome da im netko želi ‘ukrasti Božić’. Neutralnost, oslonjena na neživotne oslonce, kao što je oblikovanje društva na čisto proceduralnim pravilima, odstranjujući bilo kakvo etičko opravdanje i vjersko nadahnuće razmišljanja i djelovanja, pokazuje nastojanje stvaranja ideologije neutralnosti“, kazao je pomoćni zagrebački biskup.

Svoje je izlaganje nastavio ustvrdivši da je neutralnost „ideološki koncept koji ne samo da ne omogućuje ostvarivanje građanske slobode i demokratičnost, nego ulazi u područja diskriminacije i nemogućnosti plodonosne društvene komunikacije; u područje nepovjerenja i nesigurnosti“.

„Bilo koja kultura koja humanost želi definirati izbacujući religijsku sastavnicu prisiljena je maknuti i odlučujuće dijelove kao što su vlastita povijest, spoznaja, predaja i društvene kohezije. Reakcije na takav pristup ‘slaboga humanizma’ ne trebaju čuditi. Njihova su očitovanja obično nasilna i fanatična, kako u raznim oblicima takozvanoga ateizma ili s druge strane takozvane teokracije.

‘Neutralnost’ otvara puno opasnosti, među kojima je gubitak nutarnje snage, oduševljenja, spremnosti na žrtvu. Ovdje u Karlovcu, u odmaku od trideset godina od ratnih razaranja, vidimo zorne primjere zauzimanja za dobro, građenje dobra. Za neutralnost se niti živi niti umire; neutralnost nema ni suza ni smijeha; ni prošlosti ni budućnosti, a sadašnjost je neprovidna magla u kojoj se čini da je čovjek samomu sebi dovoljan. Neutralnost – navodno iz straha da ne bi pogriješila – čini najveću pogrješku“ rekao je Šaško.

Pomoćni biskup zagrebački otkrio je kako je nadbiskupija suradnji s prehrambenom industrijom ,,Kraš” došla do ostvarenja bijeločokoladnog portala Katedrale čija je namjera pomoći u materijalnoj obnovi prvostolnice.

„Vjerojatno će to za medije biti poteškoća zbog mogućega čitanja reklamiranja proizvoda, ali ni tu ne mogu biti dio ideologije neutralizma, jer bi tako stradao i dobri Samarijanac ili Šimun Cirenac, koji bi vjerojatno reklamirali regionalnost Samarije ili lokalnu samoupravu Cirene. Jedan od simptoma ‘Covida-19’ je gubitak mirisa i okusa. I znamo koliko je teško živjeti takvu neutralnost. Zato ovdje stavljam naglasak na okus i želim da u svome djelovanju budete okus i miris dobrote koju je donio Isus. Potres i bolest dovode do destrukcije koja unosi strah i tjeskobu. Kada lomimo čokoladu i dijelimo ju s drugima događa se destrukcija koja ljude povezuje i raduje. I Krist je došao da bi sebe darovao, bio lomljen kao hrana života. Ne zaboravimo da je upravo dolaskom u Europu čokolada od gorkoga napitka postala slatka. Nastavimo tako živjeti, Božićno, pazeći da ne budemo neutralni, nego slatka i radosna prisutnost u trenutcima gorčine i tuge“, zaključio ja Šaško.

Izvor:bitno.net

error: Content is protected !!