Četvrtina brzih putničkih vlakova njemačke željeznice 2021. je na odredište stizala sa zakašnjenjem, što je osjetno pogoršanje u usporedbi s prethodnom godinom, objavila je uprava kompanije.
U statistiku ulaze samo vlakovi koji kasne 6 ili više minuta
“U prosjeku je samo 75.2 posto brzih međugradskih vlakova kategorije ICE i IC na cilj stizalo točno ili sa zakašnjenjem do šest minuta”, stoji u priopćenju Deutsche Bahna (DB).
U 2020. je na odredište točno stizalo 82 posto vlakova, što znači da se po kašnjenju DB vraća na situaciju prije pandemije, što je daleko od dugoročnih ciljeva koje si je željeznica zacrtala. U statistiku kašnjenja ulaze samo oni vlakovi koji kasne šest ili više minuta.
DB negativnu statistiku kašnjenja u 2021. opravdava s nekoliko faktora, kao što su poplave koje su sredinom ljeta pogodile zapad Njemačke i koje su u značajnoj mjeri oštetile željezničku infrastrukturu.
Ako vlak kasni više od sat vremena, putnici imaju pravo na povrat novca
Dodatni razlozi su štrajk strojovođa, koji je nekoliko puta tijekom ljeta paralizirao promet, te radovi na prugama kojima se želi nadoknaditi desetljetni manjak ulaganja u infrastrukturu. DB je prošle godine olakšao povratak novca za putnike čiji vlakovi kasne više od 60 minuta tako da se zahtjev sada može podnijeti i digitalno preko aplikacije.
Ako vlak kasni više od sat vremena, putnici imaju pravo na povrat 25 posto cijene karte, a u slučaju kašnjenja od 120 i više minuta na 50 posto. Udruge putnika u željezničkom prometu već godinama kritiziraju kašnjenja vlakova u međugradskom i prigradskom prometu.
U Njemačkoj, za razliku od Francuske, gdje kolosijeke superbrzih TGV vlakova koriste samo vlakovi te kategorije, infrastrukturu uglavnom dijele sve vrste vlakova, od regionalnih pa do superbrzog ICE-a, što često uzrokuje lančane reakcije koje dovode do kašnjenja svih vlakova koji se koriste istom prugom.
Izvor:pogled.ba