Zavod zdravstvenog osiguranja HNŽ, u proteklom razdoblju, zaprimio je više prijava osiguranika kojima je, u pojedinim domovima zdravlja, bez njihove osobne suglasnosti, odnosno potpisane Izjave o izboru liječnika izvršena preregistracija i prebačen zdravstveni karton iz ambulante u kojoj su izabrali svog liječnika u neku drugu ambulantu po izboru menadžmenta zdravstvene ustanove, prenosi Hrvatski Medijski Servis.

Tražeći obrazloženje za takvo postupanje osiguranici dobivaju informacije kako je izmjena napravljena od strane Zavoda. Zavod zdravstvenog osiguranja HNŽ čiji jedan od temeljnih ciljeva razvoj Primarne zdravstvene zaštite s naglaskom na obiteljsku medicinu ne vrši preregistraciju osiguranika bez njihovog zahtjeva i suglasnosti jer polazna točka razvoja obiteljske medicine je upravo slobodan izbor liječnika od strane osiguranika, navode iz Zavoda zdravstvenog osiguiranja HNŽ.

Još od 2007. godine Pravilnikom o načinu ostvarivanja prava na slobodan izbor doktora medicine i doktora stomatologije primarne zdravstvene zaštite u HNŽ-u, osiguranim osobama Zavoda omogućen je slobodan izbor liječnika (https://www.zzo.ba/assets/media/pravilnik-o-izboru-lijecnika.pdf), napominju iz ZZO HNŽ.

Ističu kako je postupanje sukladno važećem Pravilniku obvezno za sve zdravstvene ustanove primarne zdravstvene zaštite u HNŽ i kao takvo utvrđeno Ugovorima o reguliranju međusobnih odnosa između Zavoda i zdravstvenih ustanova primarne zdravstvene zaštite. Postupanje suprotno od navedenog predstavlja ne samo kršenje Ugovora nego i rušenje temelja razvoja primarne zdravstvene zaštite u HNŽ i biti će, sukladno odredbama Ugovora, sankcionirano od strane Zavoda prema zdravstvenim ustanovama.

Sve osigurane osobe Zavoda kojima je izvršena preregistracija bez njihova znanja odnosno potpisivanja Izjave, trebaju se javiti u Zavod zdravstvenog osiguranja HNŽ na telefon broj: 036/446-193.

/HMS/

error: Content is protected !!