Najbolji hrvatski nogometaš Luka Modrić investirao je u Sportening, tvrtku koja ima urede u Zagrebu i San Franciscu i koja je do sada privukla 6.4 milijuna eura kapitala. Aplikaciju je preuzelo više od 250.000 navijača, a svakoga joj se dana pridružuje preko 2000 novih korisnika. U sljedećih 16 mjeseci iz tvrtke očekuju šest milijuna korisnika aplikacije, piše Index.hr.
Sportening je specijalizirana društvena mreža koja povezuje navijače sportskih klubova, omogućavajući im kreiranje navijačkih zajednica, dijeljenje sadržaja, ocjenjivanje igrača i druge navijačke aktivnosti. Ova društvena mreža privukla je ulaganje Luke Modrića, jednog od najboljih nogometaša svijeta posljednjeg desetljeća.
“Sportening povezuje navijače, a ja želim vratiti navijačima za sve u karijeri”
Sportening je do sada prikupio preko šest milijuna eura kapitala i uz nedavno otvoreni ured u San Franciscu želi se pozicionirati uz bok vodećim društvenim mrežama svijeta. Za Modrića, Sportening predstavlja prvo startup ulaganje.
“Kad sam vidio koliko su strastveni u Sporteningu u želji da naprave platformu koja povezuje i stvara dodatnu vrijednost za navijače, odlučio sam se uključiti”, rekao je kapetan hrvatske nogometne reprezentacije te dodao:
“Stadioni imaju limitirane kapacitete, barovi i pubovi su nedavno bili zatvoreni i u takvim okolnostima navijači ne mogu ostvariti osjećaj pripadnosti i zajednice. Sportening rješava taj problem i želja mi je da ovim ulaganjem barem djelomično vratim navijačima za sve u karijeri.”
Video je snimljen u Modrićevoj kući u Madridu, u kojem detaljno objašnjava razloge svog novog ulaganja, a vide se i neki od njegovih brojnih trofeja. U karijeri je osvojio četiri Lige prvaka.
Bio je proglašen najboljim nogometašem svijeta 2018. godine. Jedini je igrač u povijesti koji je u istoj sezoni proglašen za najboljeg igrača prema FIFA-i i UEFA-i, osvojio Zlatnu loptu i bio proglašen za najboljeg igrača Svjetskog prvenstva.
Šest milijuna korisnika 2023. godine
Sporteningu se već pridružilo 250.000 navijača, a svakog se dana pridruži još preko 2000 novih navijača iz cijelog svijeta. Iz kompanije javljaju kako u sljedećih 16 mjeseci na platformi očekuju preko šest milijuna korisnika.
Osim zvijezde Real Madrida, u Sportening su do sada uložili veterani Silicijske doline poput Ralpha Hoa, koji je bio 11. zaposlenik kompanije X.com (kasnije PayPal), radeći s Elonom Muskom i Peterom Thielom.
Ho je kasnije postao i COO investicijskog fonda Petera Thielova Clarium Capital. Uz Hoa, Sportening je podržao i Sean Ellis, autor knjige Hacking Growth, koji je jedan od zaslužnih ljudi za strelovit uspon kompanije Dropbox.
Ured u Silicijskoj dolini
U Sportening je investirao i Sacha Dragić, osnivač Superbet grupe koja je ranije akvizirala Superology, kompaniju iza koje također stoji Ivan Klarić, osnivač Sporteninga. Klarić je prisutan na hrvatskoj startup sceni posljednjih 10 godina.
On je osim osnivanja Sporteninga i Superologyja podržavao i druge poduzetnike, uloživši u Good Game, TalentLyft, Stemi i Fueloyal. Klarić danas živi u Silicijskoj dolini gdje želi pozicionirati Sportening uz bok vodećim svjetskim društvenim mrežama.
“Sport je ljudima potreban zbog osjećaja pripadnosti, stvaranja zajednice i zabave. Navijači su na internetu zanemareni i za nas je bilo nedopustivo da najveća svjetska zajednica okupljena oko svojih sportskih timova nema svoje mjesto. Taj problem želimo riješiti u Sporteningu i osigurati da navijači imaju vlastitu platformu. Lukina podrška dolazi u najboljem trenutku”, kazao je Klarić.
Sportening je u nešto više od godinu dana u Zagrebu okupio tim od preko 50 ljudi, među kojima i povratnike iz velikih tehnoloških kompanija poput Googlea. Trenutačno imaju urede u Zagrebu i San Franciscu.
Uskoro planiraju otvoriti i ured u Londonu. Sportening je dostupan putem platformi Google Play, App Store i Huawei AppGallery, a uz klubove iz liga Petice, aplikacija je otvorena i za navijače klubova iz HNL-a.
/HMS/