Moderni električni automobili, pa čak i hibridi, više se ne oslanjaju na mjenjače u klasičnom smislu, pa je za očekivati da će u skorijoj budućnosti ručni mjenjači postati izumrla vrsta.
Međutim, uvijek ima konzervativnih vozača i ljubitelja klasičnih pogona kojima će ovaj relikt prošlosti nedostajati, pa su u Toyoti odlučili ponuditi im zamjensko rješenje.
Japanski je proizvođač, naime, prijavio nekoliko patenata koji se tiču ugradnje ručnih mjenjača – u električna vozila.
Dakako, to ne znači da će njihovi električni automobili u budućnosti imati klasične “getribe” za prijenos snage u nekoliko stupnjeva, jer je ta tehnologija nepotrebna u kombinaciji s elektromotorima. Toyotino rješenje prikazuje instalaciju – lažnog mjenjača. Ovakav bi se sustav sastojao od klasične ručice mjenjača u kabini vozila, čak i pedale kvačila, kao da je riječ o klasičnom pogonskom sustavu s ručnim mjenjačem.
Ono što bi u njegovoj pozadini bilo je, pak, sve samo ne obično, piše Bug.hr.
Toyotini stručnjaci kažu da bi se ovakav automobil vozio kao i bilo koji drugi s ručnim mjenjačem, vozač bi bio zadužen za mijenjanje brzina, no umjesto da se na njegove komande reagira promjenom omjera stupnjeva prijenosa u mjenjaču, sve reakcije vozila bile bi – elektroničke i unaprijed programirane. Tako bi mijenjanjem virtualnih brzina vozač od električnog pogona dobivao reakciju kakvu bi očekivao od klasičnog sklopa.
Kontroler zadužen za ovaj sustav preračunavao bi prijenosne omjere i okretaje motora s unutarnjim izgaranjem, i simulirao ih elektromotorom. Da doživljaj bude potpun, na kontrolnoj bi se ploči mogao prikazivati i virtualni broj okretaja, pa bi vozač znao kada treba “šaltati” brzine gore ili dolje.
Toyotini patenti opisuju nekoliko različitih tipova ovog sustava, s pedalom spojke ili bez nje, pa čak i bez ručice mjenjača – u kojem bi se sustav električnog pogona ponašao i davao osjećaj kao da je riječ o automatskom mjenjaču i vozilu s pogonom na fosilna goriva.
Izvor: Jabuka.tv