Nitko se u Njemačkoj ne može požaliti na premalo prometnih znakova: s raznolikošću boja, oblika i značenja, čini se da je pokrivena svaka prometna situacija. No sada se pojavila nova vrsta znaka za koji malo sudionika u prometu zna što znači, piše Fenix.
Već nekoliko tjedana postoji nekoliko primjera prometnog znaka na dionici autoceste A9 München-Ingolstadt, koji mnoge vozače ostavlja pod velikim upitnikom. Crno-bijeli simbol na znakovima prilično je apstraktan – zbog čega je teško pogoditi što znači.
Ukupno 13 takozvanih znakova pažljivi sudionici u prometu mogu pronaći na autocesti A9 između čvora Pfaffenhofen i trokuta autoceste Holledau, kao i na autocesti A93 koja se odvaja u smjeru Regensburga. Između svakog znaka ima 2,5 kilometra. No koje značenje imaju simboli koji uz puno mašte najviše podsjećaju na pješčani sat?
Nepoznati prometni znakovi su lokacijske oznake za samovozeće automobile. Ploče s crno-bijelim simbolima nemaju nikakvog značenja za sudionike u prometu. Međutim, oni pomažu automobilima bez vozača da odrede svoju točnu lokaciju.
U bliskoj budućnosti znakovi se više neće nalaziti samo na testnoj dionici autocesta A9 i A93. Autonomna vožnja nije futuristička vizija, ali sve više postaje stvarnost na njemačkim cestama.
Testna dionica u južnoj Njemačkoj nije odabrana nasumično za oznake mjesta: dotične dionice autoceste redovito se koriste za probne vožnje autonomnih vozila. Pilot projekt “Digital Testfeld Autobahn” (DTA) koristi dionicu između Münchena i Ingolstadta kao svojevrsni laboratorij za ispitivanje asfalta.
Proizvođači vozila, telekomunikacijske tvrtke i IT tvrtke zajedno rade na projektu testiranja digitalne komunikacije između ceste i automobila. Pogodno je da se testni dio nalazi točno između glavnih pogona BMW-a i Audija, tako da se izmjene mogu izvršiti brzo i jednostavno.
No, nije samo blizina dva njemačka proizvođača automobila bila razlog odabira testne staze. Sve moguće funkcije autopilota za vožnju bez vozača mogu se opsežno testirati na tom dijelu autoceste. Razlog je njegova topografija: ima vijugavih cesta, ravnih dionica, brda i višetračnih dionica – ukratko, sve što srce poželi.
Međutim, još je trebalo napraviti neke prilagodbe rute. Na delineatore su pričvršćeni posebni reflektori za radarske i laserske senzore za optimalno ispitivanje mjernih uređaja, komunikacijskih sustava i senzora autonomnih vozila. Međutim, oni su jedva primjetni i ne ometaju ljude u vožnji.
Izvor: Pogled.ba