Radovi na vijaduktu “Marjanovića Draga”, jednom od najzahtjevnijih objekata Južne obilaznice Mostara, ozbiljno napreduju. Dva divovska stupa već su spojena, što je građevini dalo obrise impozantne građevine u kamenjaru iznad mostarskog naselja Rodoč.
Vijadukt “Marjanovića Draga”, dužine 200 metara i visine preko 30 metara, u kamenjaru iznad naseljenog područja, najzahtjevniji je objekt u izazovnom osvajanju Kobilovače i bit će dio buduće prometnice na dionici Miljkovići – Rodoč. – priključak na magistralnu cestu M-17.
Riječ je i o jednom od najzahtjevnijih objekata Južne obilaznice Mostara, koja će povezati najveći grad na Neretvi modernom cestom prema zapadnoj Hercegovini i Dalmaciji.
Iz širokobriješke tvrtke Hering, koja je izvođač zahtjevnih radova, navode da su završili spojni segment vijadukta između stupova S1 i S2, a da je to vrlo važan dio posla svjedoči i činjenica da završetak ovih radova obilježilo je druženje
“Važnost projekta je u rješavanju jedne od najvećih prirodnih prepreka u strateški važnom procesu povezivanja Mostara, odnosno doline Neretve sa zapadnom Hercegovinom”, navodi Hering.
Vijadukt “Marijanovića Draga” izvodi se slobodnom tehnologijom konzolne gradnje s rasponskom konstrukcijom na tri polja (57,50 + 85,00 + 57,50), ukupne dužine 200 metara i povezivat će zapadnu Hercegovinu s južnim dijelom Mostara i dovesti do Europska cestovna mreža..
Projekt prometne obilaznice na jugu Mostara, o kojoj se desetljećima govori kao o strateškom pothvatu, uključuje dionicu trase Međine – Miljkovići (rotor Varda) – Rodoč – spoj na M-17, ukupne dužine 14.100 metara. , a buduća cesta se vidi od Miljkovića (rotor Varda) prema ulazu u tunel Novi.
Realizacija navedenog projekta predviđena je programom modernizacije magistralnih cesta u Federaciji BiH, a financiranje je osigurano iz kreditnih sredstava EBRD-a.
Vrijednost ugovora je 7.625.528 KM bez PDV-a, rok je 18 mjeseci. Izvođač radova je Hering d. d. Široki Brijeg i KTM Brina d.o.o. Posušje, a nadzor nad njima provodi IGH d.o.o. Mostar.
Prvi dio južnomostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara, završen je krajem 2019. godine, a za završetak kompletnog projekta potrebno je završiti još 8,2 kilometra na zahtjevnoj trasi.
Južna obilaznica Mostara uključuje izgradnju dva tunela, tri podvožnjaka i jednog mosta, a njenim završetkom iz užeg gradskog područja izmjestit će se putni i tranzitni promet M6.1.
Trenutno se sav promet od zapadne Hercegovine do M-17 odvija kroz centar grada Mostara, ulicama koje nisu uvjetovane za preuzimanje tranzitnog prometa.
Najzahtjevniji dio ove dionice je od tunela Novi do tunela Privorac, koji će imati i traku za spora vozila. Kako bi se obilaznica spojila s autocestom M-17, potrebno je izgraditi treću dionicu od 3,2 km koja će ići od vijadukta Rodoč do spoja glavne ceste.
Ovaj dio ceste planiran je kao brza cesta sa četiri trake i dva rotora i omogućit će vezu na južnom izlazu Mostara s autocestom na Koridoru 5C i rasterećenje prometa kroz urbano područje Mostara.
Izvor: Pogled.ba