Makroekonomski stručnjak Faruk Hadžić je ponovo podsjetio na važnost ukidanja akciza na gorivo, što, kako ističe, neće dovesti samo do pojeftinjenja goriva, nego mora imati i lančani pozitivni učinak na cijene. Ovakva njegova poruka dolazi nakon što su zastupnici u Zastupničkom domu Parlamenta BiH jučer odbili razmatrati inicijative kojima su bile predviđene mjere za niže cijene goriva.
“Mnogi očito nisu dobro razumjeli zbog čega je bitno, barem privremeno, suspendirati naplatu akciza na gorivo. Nakon jučerašnjeg definitivnog odbijanja da se ukinu akcize, ovu temu više uopće ne treba potencirati, jer nema više svrhe i smisla”, započinje Hadžić.
Podsjeća na ono što je očito, a ipak uporno zanemarivano.
“Gorivo ne koriste samo bogati za vozanje, koriste ga svi građani, različitog imovinskog statusa, ali ga koristi i gospodarstvo za transport različitih proizvoda. Zar se stvarno misli da će neki proizvod koji se transportira sa udaljene lokacije isto koštati nakon rasta cijena goriva?”, pita analitičar.
Dodaje kako to plaćaju građani, a cijena toga je rekordna inflacija u BiH.
“Da se kojim slučajem naplata akciza na gorivo privremeno ukinula, izravnu korist bi imali svi građani, a podaci iz dokumenta BIHAMK pokazuju broj registriranih vozila u 2019. godini, gdje je navedeno “da je oko 55% registriranih vozila u Bosni i Hercegovini starije od 19 godina, a više od 80% voznog parka starije od 14 godina. Prema podacima navedenim u tablici možemo vidjeti da broj vozila starijih od 27 godina nažalost još uvijek čini više od 1/6 od ukupnog voznog parka, dok broj vozila sa Euro 3 i Euro 4 motorom čini više od polovice ukupnog broja registriranih motornih vozila”, zaključio je Hadžić.
Imao je još jednu poruku za nadležne, ali i stanovništvo.
“Vi slobodno možete sada sami zaključiti koji građani, da li oni bogati, ili neki drugi sa manjim primanjima bi imali korist od ukidanja akciza na gorivo”, zaključio je.
Izvor:pogled.ba