Nakon više od pola godine od službenog početka izgradnje autoceste Banja Luka – Prijedor, pri kraju su radovi na kampovima u kojima će boraviti kineski radnici, koji bi od ovog mjeseca trebali krenuti u izgradnju ove važne cestovne komunikacije za Republiku Srpsku, ali i BiH.
“Izgradnja autoceste počinje čim se završi izbor nadzornog tima, a to će biti najkasnije do kraja idućeg tjedna, što znači da će radovi krenuti u prvoj polovici srpnja”, rekao je za Nezavisne novine vršitelj dužnosti direktora “Autoputeva RS” Slobodan Stanarević.
Kako je objasnio, to se treba uradi i prema koncesijskom ugovoru koji su potpisali Republika Srpska i kineski izvođač radova.
“Nakon završetka izbora nadzornog tima, radovi na izgradnji autoceste krenut će punom parom”, uvjeren je Stanarević.
Prema njegovim riječima, u izgradnji će sudjelovati oko 150 kineskih radnika, koji će biti smješteni u dva kampa.
“Jedan kamp je već završen, a na drugom su u tijeku radovi. Kampovi će biti u Omarskoj i Ivanjskoj, koji će se postepeno popunjavati radnom snagom”, rekao je Stanarević.
Kako je dodao, u izgradnji će najviše sudjelovati kineski inženjeri, a domaća radna snaga će raditi na gradilištu.
“Pored kineskih inženjera, bit će tu i njihovi geometri, kuhari… Također, bit će i naši inženjeri kao neovisni konzultanti”, rekao je Stanarević.
Ističe da neće biti zastoja što se tiče imovinsko-pravnih odnosa.
“Riješeno je dva i pol kilometra od Prijedora, a ostalo će ići zajedno s radovima, odnosno kako radovi budu napredovali, mi ćemo tako rješavati taj dio problema”, rekao je Stanerević.
Glavni izvođač radova je kineska kompanije SDHS-CSI BiH, koja je u Banja Luci registrirana kao predstavništvo kompanije “China Shandong International Economic i Technical Cooperation Group”.
Autocesta Banja Luka – Prijedor bit će dug oko 42 kilometara, a vrijednost projekta je 297 milijuna eura. Ovaj novac osigurat će kineska kompanija koja će u narednih 30 godina eksploatirati ovu prometnicu, a njihovo ulaganje treba biti otplaćeno po osnovu naplate cestarine. Republika Srpska jamčila je broj vozila koji će osigurati oko 30 milijuna eura potrebnih za otplatu godišnje, a sve ispod toga bit će namireno iz cestarina s ostalih autocesta, a ako to ne bude dovoljno, razlika bi se osigurala iz proračuna Republike Srpske.
Kada su u pitanju obveze kineskih investitora, oni bi trebali plaćati godišnju naknadu od pet posto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesijske djelatnosti, odnosno od prikupljene cestarine.
Izgradnjom ove autoceste bit će rasterećen dio postojeće cestovne mreže uz poboljšanje uvjeta za korisnike između Banja Luke i Novog Grada. Također, bit će omogućen brži i efikasniji prolazak tranzitnog prometa, smanjeno vrijeme putovanja i operativnih troškova vozila, a najvažnije – trebalo bi smanjiti broj prometni nezgoda.
/HMS/