Projekt “Najljepša sela Bosne i Hercegovine” predstavljen je u utorak u Mostaru kako bi se šira javnost i predstavnici bh. općina i gradova informirali o pravilima i načinu prijave.
Radi se o projektu Udruženja za razvoj ruralnog turizma Alterural, koji se provodi u suradnji s USAID-om.
Koncept “najljepšeg sela” osmislila je 1981. godine francuska udruga “Les Plus Beaux villages de France (LPBV)” kako bi popularizirala ruralna naselja kroz očuvanje njihovog nasljeđa i promoviranje ekonomskog potencijala, a u međuvremenu su slične projekte pokrenule i druge države, poput Italije, Švicarske i Libanona.
Sanja Imanić iz Udruženja za razvoj ruralnog turizma Alterural kazala je kako su glavni ciljevi projekta razvoj bosanskohercegovačkih sela prepoznavanjem njihovog kulturnog i prirodnog naslijeđa, te promoviranje bh. sela u cilju jačanja svijesti o važnosti prirodnog naslijeđa i jedinstvenog kulturne i materijalne baštine.
Podcrtala je kako je jedan od ciljeva i smanjenje odlaska mladih iz ruralnih područja te pospješivanje socioekonomskog razvoja ruralnih područja.
Kandidirati svoja sela mogu općine i gradovi iz cijele Bosne i Hercegovine.
– Neke od glavnih karakteristika je da sela imaju bogato naslijeđe, da imaju određene spomenike te da su o okolini prirodni rezervati ili vodopadi. Uglavnom, da je to jedna estetski homogena cjelina koja ima slične građevine u svim predjelima da nema nekih građevina koje odudaraju – kazala je Imanić.
Porast broja OPG-ova
Šefica Službe za gospodarstvo Grada Mostara Ivana Marić kazala je kako će Grad Mostar podržati ovaj projekt tako što će prikupiti određene aplikacije i krenuti u natječajnu proceduru kako bi se u konačnici kandidiralo jedno ili više mjesta s područja Mostara.
– Što se tiče ruralnog razvoja u Gradu Mostaru možemo reći da je u posljednjoj deceniji osjetna ekspanzija razvoja ruralnog turizma i da veliki broj poduzetnika s područja Mostara pokreće razne inicijative, a Grad Mostar je tu kao podrška određenih infrastrukturnih projekata i onoga što je potrebno za njihov rad – kazala je Marić.
Rezultat tih aktivnosti je konstantan rast broja obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja se izravno vežu za turizam, dodala je.
– Turisti su prepoznali našu domaću hranu, prirodno okruženje i bogatstvo a prije svega toplo gostoprimstvo što je omogućilo da držimo visoke pozicije u smislu ruralnog razvoja i ponude iz tog segmenta – kazala je Marić.
Ona je podsjetila kako je Grad Mostar već nominirao selo Blagaj na natječaj Svjetske turističke organizacije za najljepše selo svijeta.
Bh. destinacije na svjetskim turističkim mapama
Tajnik grupacije za turizam i ugostiteljstvo i tajnik grupacije proizvođača vina u BiH Vanjskotrgovinske komore BiH Darko Pehar kazao je kako je turizam jedna od najvažnijih i najbrže rastućih grana gospodarstva i radi toga da već dugi niz godina ulažu napori kako bi turizam stekao status izvoza.
Ocijenio je kako se promocijom turističkih proizvoda kroz Vinsku cestu Hercegovine i promocijom kulture i običaja kroz inicijativu “Najljepša sela BiH” Hercegovina pozicionirati kao turistička destinacija.
– Sama Hercegovina je po sebi živopisan mozaik kulture, hrane i običaja sa specifičnostima za svako mjesto, a sinergija ove dvije inicijative će dvojako djelovati na turizam odnosno na pozicioniranje Hercegovine kao turističke destinacije – ustvrdio je Pehar.
Potpredsjednik Gospodarske komore Federacije BiH Marko Šantić kazao je kako ovakve aktivnosti koje se rade kroz veliki projekte izrade strategije USAID-ovog tima za održivi turizam u BiH doprinose promociji BiH u regiji i u svijetu.
– Mislim da će ovakvi projekti doprinijeti razvoju sela, doprinijeti promociji i ostanku mlađih ljudi u ruralnim područjima BiH – kazao je Šantić.
Ocijenio je kako će ovakve i slične aktivnosti staviti bh. destinacije na svjetske turističke mape.
– Mi smo u tu svrhu radili projekte zajedno s Ministarstvom okoliša i turizma. Po prvi put smo na neki način predstavili BiH na svjetskim mapama a to je najveći svjetski provider Tripadvisor gdje smo u dvije kampanje napravili 23 izabrane destinacije širom Federacije BiH i predstavili smo ih na toj platformi – istaknuo je Šantić.
Po njegovim riječima, rezultati su jako dobri, a tome u prilog idu statistički pokazatelji prema kojima je za 88 posto povećan broj turista u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Izvor:pogled.ba