Biznis sa dostavom na zahtjev putem aplikacije provcjetao je sa pandemijom korona virusa, ali vodeće tvrtke u Bosni i Hercegovini još ne posluju profitabilno, izvještava Indikator.ba.
Usluge dostave su biznis koji je tek u razvoju i očigledno da će trebati nekoliko godina da počnu vraćati prinose na uloženi kapital.
Konkurenciju na tržištu zaoštrio je španjolski GlovoApp koji je došao na tržište preuzimajući domaći brend Donesi i ova tvrtka nadmeće se sa domaćom Korpom kao glavni takmac na tržištu.
GlovoApp d.o.o. Sarajevo je u prošloj godini imao ukupne prihode od 1,15 milijuna KM, ali su rashodi iznosili 3,12 milijuna KM, pa je tvrtka napravila gubitak od 1,97 milijuna KM.
Glovo je u fazi razvoja i investiranja, te ima dugoročne obveze u iznosu od 1,63 mil. KM i kratkoročne obveze od 1,66 mil. KM. Na kraju prošle godine imao je 16 zaposlenika.
Njegov najveći konkurent, domaća tvrtka Korpa d.o.o. imala je u 2021. godini prihode od 3,93 milijuna KM, te rashode od 4,39 milijuna KM, zabilježivši gubitak od – 455.260 KM.
Tvrtka je na kraju prošle godine zapošljavala 9 radnika.
Konkurenstska borba ove dvije platforme za dostavu bit će očigledno žestoka, a već se mogla osjetiti i po činjenici da je domaći brend Korpa napravio strateško partnerstvo sa tvtrkom Dostava Ceger d.o.o. Sarajevo želeći tako da ojača pozicije nasuprot globalnom igraču kakav je Glovo.
U borbu za klijente nedavno se uključila i ZAPP dostava iz Mostara, koja se takođe ubrzano širi, što konkurenciju u ovom području čini zanimljivijom.
Ceger je bio manja tvrtka koja je u 2021. godini imala poslovne prihode nešto veće od 70 000 KM, a zabilježila je neto gubitak od 148.887 KM. Na približno istoj razini kretao se gubitak i u 2020. godini. Tvrtka je na kraju 2021. godine imala 3 zaposlena.
Biznis sa dostavom hrane će se, sasvim sigurno, dalje razvijati, a tvrtke će nastojati pridobijati kupce novim ulaganjima, širenjem mreže, inovacijama i unapređenjem usluge.
Izvor:pogled.ba