Puknuće gume ili probušena guma jedan je od najozbiljnijih problema koji vam se može dogoditi tijekom vožnje. Njemački auto klub ADAC stoga preporučuje da je tlak, ali i vizualno stanje guma na automobilu potrebno kontrolirati svaka dva tjedna.

Oštri predmeti na cesti poput čavala, komada metala ili razbijenog stakla lako mogu oštetiti gumu, no ona se ne mora odmah ispuhati. Postepeno ispuhivanje može trajati satima ili danima. Ako je guma ispuhana rizik za pucanje je povećan.

Starost i trošenje guma također značajno povećavaju rizik od pucanja ili bušenja guma. Čak i kada stare gume izgledaju u dobrom stanju treba ih zamijeniti najkasnije nakon osam godina, prenosi Autoklub.

Iako su moderni automobili vrlo često opremljeni sa sustavom za nadzor tlaka u gumama, ADAC savjetuje da nije dobro slijepo se pouzdati samo u to. Neki sustavi ne koriste specijalne senzore za očitavanje tlaka u gumama već se oslanjaju na ESP senzore.

Oni na osnovi brzine vrtnje gume detektiraju promjenu tlaka i nisu potpuno pouzdani. Nerijetko će detektirati problem već kada se guma ispuhala za 20 posto, a često lažno javljaju probleme koji ne postoje, pa ih neki vozači znaju i ignorirati.

Ako pritisak u gumi padne za samo 20 posto vožnja više nije sigurna. Ipak, postoje znakovi koji će vas upozoriti da nešto s gumama ili gumom nije u redu.

Pad tlaka u gumi osjetno mijenja ponašanje u vožnji. Automobil može “vući” na lijevo ili desno (što ćete lako detektirati pustite li volan na trenutak), u zavojima djeluje mekano i ljulja se.

Primijetite li tako nešto ostanite mirni, izbjegavajte nagle pokrete volanom i naglo kočenje i prvom prilikom zaustavite auto na nekom sigurnom mjestu. Provjerite je li guma u redu te je po potrebi zamijenite ili popravite.

Izvor:autoklub

error: Content is protected !!