Zbog ogromne potražnje za kontrolorima leta u svijetu nakon ukidanja korona zabrana i normalizacije zračnog prometa i primamljivih ponuda iz razvijenijih zemalja Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA) planira školovanje nove generacije kontrolora, ali i opremanje vlastitog centra za njihovu obuku.
Stabilni i snažni
Prema riječima direktora Davorina Primorca, BHANSA je od 2019. godine prvi put preuzela oblasnu kontrolu „visokog neba“, uspješno se oduprla i izazovima koje je donijela pandemija, a i danas je stabilna i snažna.
– Međutim, vrlo je bitno prepoznavati trendove na tržištu kako bi se moglo pravovremeno odgovoriti na adekvatan način. Način kako da se snađemo u novim okolnostima je da konstantno unapređujemo svoje usluge, školujemo kadrove i pratimo standarde koji to osoblje zadržavaju ovdje – kaže Primorac za „Avaz“.
U svijetu trenutno nedostaje oko 15.000 kontrolora letenja, a 143 oblasna i aerodromska kontrolora BHANSA-e spadaju među kvalitetnije, jer svakodnevno rade u zahtjevnim uvjetima, na malom dijelu neba reguliraju i do 1.700 letova dnevno.
Zato je deset uposlenih već predalo zahtjeve za rad u Kataru, a jedan broj je zainteresiran i za odlazak u Njemačku, gdje bi njihova plaća iznosila 12.000 eura.
– Basnoslovni su iznosi koji se nude za takve poslove. Katar je nedavno raspisao natječaj za prijem kontrolora za mjesečnu plaću od 16.000 dolara. Njemačka kontrola letenja preuzima kontrolore iz Nizozemske i Mađarske, a vidimo da se događaju štrajkovi i da zračnim lukama i kompanijama u Europi nedostaje pilotskog, kabinskog i zemaljskog osoblja. To su ti tržišni izazovi – ističe Primorac.
Jasni uvjeti
On najavljuje da će se vrlo brzo u javnosti pojaviti promotivni materijali, a potom i natječaj za prijem budućih kontrolora. Prethodna generacija školovana je u Češkom institutu za zračnu navigaciju, do kraja godine BHANSA-i je potrebno još 20 kontrolora, ali žele se stvoriti uvjeti za školovanje kontrolora u vlastitom certificiranom trening centru.
– Želimo da sami proizvodimo kontrolore, čak i inženjere da specijalno obučavamo, da ovu situaciju, koja će trajati još vrlo dugo, kontroliramo vlastitim resursima. Da upravljamo odlaskom kontrolora, a ne da nas to zadesi iznenada na tržištu – pojašnjava Primorac.
Podići standard uposlenih
Usporedo, dodaje, potrebno je raditi na podizanju standarda uposlenih, kako BHANSA ne bi došla u situaciju da školuje kadrove koji će odlaziti. BHANSA se financira vlastitim prihodima i u stopostotnom je vlasništvu države te joj za realizaciju planiranog, osim suglasnosti Vijeća ministara BiH, nisu potrebna dodatna sredstva iz budžeta.
Izvor:avaz.ba