Autoprijevoznici iz Bosne i Hercegovine susreli su se s neočekivanim problemom pri izdavanju tahografskih kartica koje su neophodne za rad u zemljama Europske unije. Nadležne institucije sada međusobno prebacuju odgovornost.

Kako su pojasnili iz kompanije Krajina-šped radi se o dokumentu s čipom kojeg posjeduje svaki prijevoznik, a služi za transfer podataka s kartice vozača i s tahografa. Prebacivanje podataka je zakonski obvezno s kartice vozača svakih 28 dana, a s tahografa 90 dana.

“Zahtjevi se predaju u entitetska ministarstva prometa i komunikacija, međutim od 30.03.2022. nisu u mogućnosti izdati kartice zbog tehničkih problema IDDEEA-e. Mi prijevoznici trpimo zbog loše organizacije nadležnih institucija, a kazne za propust u prebacivanju podataka su od 1.600 do 3.000 eura u državama EU”, naveli su iz ove kompanije.

Također, iz ove kompanije tvrde da su zahtjev za izradu navedene kartice predali prije četvrtog mjeseca i da im da kartica nije izrađena.

Iz Agencije za identifikacijske dokumente (IDDEEA) su za Klix.ba izjavili da od srpnja tekuće godine personalizira testne kartice kao tahografske kartice prijevoznika i iste isporučuje nadležnim organima za izdavanje tahografskih kartica, te da to rade uz suglasnost Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine i nadležnih organa za izdavanje tahografskih kartica.

“Ministarstvo komunikacija i prometa BiH je također trebalo dostaviti instrukciju nadležnim organima za izdavanje tahografskih kartica, da ovlaštene radionice mogu obavljati pohranu podataka s tahografa, do uspostave i početka funkcioniranja sustava tahografa druge generacije (smart tahografa), a što se očekuje najdalje do kraja rujna tekuće godine. Agenciji nije poznato je li Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine dostavilo navedenu instrukciju nadležnim organima za izdavanje tahografskih kartica”, naveli su iz IDDEEA.

Ministarstvo komunikacija i prometa BiH kaže kako se Zakonom o radnom vremenu, obaveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za evidentiranje u cestovnom prijevozu uređuju se, između ostalih, međusobni odnosi institucija u Bosni i Hercegovini u pogledu izdavanja kartica.

Kažu kako su upoznati da postoji problem s jednom od četiri vrste kartica, karticom prijevoznika, te je izdat određeni broj testnih kartica koje su izrađene kao kartice prijevoznika i dostavljene kompanijama.

“Ovlaštene radionice ne mogu obavljati pohranu podataka s tahografa tako da se zamijeni funkcija kartice prijevoznika jer se digitalni tahograf mora aktivirati na određenog prijevoznika karticom prijevoznika”, tvrde iz ovog Ministarstva.

Tvrde da je Ministarstvo komunikacija i prometa BiH stvorilo sve neophodne pretpostavke za izdavanje kartica druge generacije. Također, Politika digitalnih tahografa za novu generaciju tahografa odobrena je za Bosnu i Hercegovinu 16. ožujka 2022. godine.

“Ministarstvo ne sudjeluje u postupcima javnih nabavki koje provodi Agencija niti je upoznato s navedenim postupcima. Očekujemo da će Agencija blagovremeno okončati nabavku i početi s izdavanjem kartica prijevoznika”, zaključili su iz nadležnog Ministarstva.

Tahografske kartice su uređaji koji osiguravaju upis vremena vožnje članovima posade vozila, vremena provedenog u obavljanju profesionalne aktivnosti koja ne spada u upravljanje vozilom, vremena odmora, brzine kretanja vozila i prijeđene udaljenosti vozila.

/HMS/

error: Content is protected !!