Na dnevnom redu jučerašnje sjednice Gradskoga vijeća Široki Brijeg bio je, između ostaloga, i prijedlog zaključka o usvajanju projektirane trase brze ceste Mostar – Široki Brijeg – Grude – Republika Hrvatska, navodi jabuka.tv. – Došlo je do prijedloga promjene trase u odnosu na koridor trase koja je bila predviđena u idejnom projektu, i to na dijelu dionice ispod Dobriča.

Pomjerena je južno prema Mostarskom blatu, a osnovni razlozi pomjeranja trase su: veća udaljenost brze ceste od postojećih stambenih i drugih objekata, veća udaljenost od bunara koje koriste mještani i od obradivih zemljišta koje obrađuju u tom području. Izmijenjena trasa u manjoj je koliziji s rijekama Crnašnicom i Lišticom, prenosi Večernji.ba.

Po izvršenoj analizi zaključeno je da je nova trasa puno povoljnija sa stajališta zaštite okoliša i očuvanja prirodnih i životinjskih vrsta. Druga izmjena u odnosu na idejni projekt odnosi se na pomjeranje čvorišta na lokalitetu Polugrina, i to prema zapadu.

Do ovog rješenja projektant je došao nakon detaljnog geodetskog snimanja kojim je utvrđeno da se radi o vrlo zahtjevnoj morfologiji terena i iz tog razloga projektant je pomjerio čvorište – kazao je Borislav Zovko, pomoćnik gradonačelnika Širokog Brijega za prostorno uređenje i zaštitu okoliša. Točka je, kako navodi jabuka.tv, nakon rasprave jednoglasno usvojena. Inače, izgradnja brze ceste Mostar sjever – Široki Brijeg – granica s RH, dionica Polog – granica RH, u dužini od 40,5 kilometara, kako je ranije utvrdila Vlada FBiH, od javnoga interesa za Federaciju BiH.

/HMS/