Današnju petu emisiju iz serijala Digitalne pismenosti posvetili smo umirovljenicima. Zanimalo nas je između ostalog kakve su online navike ljubuških umirovljenika, koliko vremena su prisutni na društvenim mrežama, što ih zanima, koje aplikacije koriste, koliko poznaju tehnologiju i znaju li prepoznati lažne vijesti.

Naši sugovornici istaknuli su sve prednosti online svijeta, ističu kako im je on omogućio bolju povezanost i komunikaciju s članovima obitelji, prijateljima, a vrijeme provedeno u online svijetu nastoje provesti što kvalitetnije tražeći informacije i zanimljivosti iz područja koja ih zanimaju a za koja ranije nisu imali vremena ili mogućnosti. Internet je postao dio njihovog svakodnevnog života, znaju prepoznati obmanjujuće sadržaje i pronaći ono što ih zanima, upoznati su sa svim pojmovima te uspješno surfaju i guglaju.Federalno ministarstvo rada i socijalne politike priopćilo  je da su uneseni nalozi za isplatu naknada neratnim vojnim invalidima i civilnim žrtvama rata za mjesec listopad.

U priopćenju  Ministarstva se navodi da se od ovog mjeseca naknade za civilne žrtve rata isplaćuju na osnovu uvećanih osnovica, a što uključuje isplatu za  srpanj, kolovoz i rujan  za 2024. godine. U Ovom mjesecu je  obuhvaćeno je 48. tis 554 osoba sa invaliditetom u kategorijama 90 posto i 100 posto stope invaliditeta, priopćeno  je iz Federalnog ministarstva rada i socijalne politike.

Što smo snimili s našim ” srebrnim surferima ” kako u literaturi nazivaju korisnike interneta starije životne dobi poslušajte ovdje:

Sadržaj je realiziran u sklopu kampanje „DIGITALNO SNAŽNI“ –  DANA MEDIJSKE I INFORMACIJSKE PISMENOSTI U BOSNI I HERCEGOVINI 2024. GODINE

Ovogodišnja kampanja Dani medijske i informacijske pismenosti održava se pod geslom „Digitalno snažni“ u trajanju od 26. listopada do 5. studenog 2024. godine širom zemlje.

Kampanju od 2020. godine organizira Regulatorna agencija za komunikacije u suradnji i uz sudjelovanje članica Mreže za medijsku i informacijsku pismenost.

Kampanja je pokrenuta s ciljem isticanja društvenog značaja medijske i informacijske pismenosti i promidžbe projekata različitih sudionika u ovom području, po uzoru na slične tematske kampanje u drugim državama, ali i regionalne i globalne kampanje kao što su EU Media Literacy Week ili UNESCO-ov Globalni tjedan MIP-a.

Urednica serijala B.Medić

Tehnička realizacija T.Delić

Radio Ljubuški

Ovaj članak uz audio zapis i fotografije dio je cjelovite kampanje i nije dozvoljeno preuzimanje istog bez odobrenja JP Radio Ljubuški d.o.o.