Zbog najava povećanja cijena goriva svaka dva tjedna najviše strahuju – prijevoznici. Iako pozdravljaju zamrzavanje cijena, boje se što će biti kada to više ne bude moguće. Već su sad mnogi pred slomom i bankrotom – nema vozača, cijene divljaju, a sa subvencioniranom cijenom koja je manja od 10 kuna za litru, Mađari su velika konkurencija. Reporter HTV-a Ivica Grudiček razgovarao je s Dragutinom Kranjčecom iz Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika o cijenama goriva te prijevozu robe. 

Grudiček je u uvodu rekao da ćemo sljedeća dva tjedna plaćati 13 i pol kuna litru dizela, a nešto više od 13 kuna izvan autoceste.

– Da nije bilo ove intervencije Vlade, vjerojatno bi spremnik nekog kamiona skuplje koštao nekih 3 tisuće kuna, dodao je.

Dragutin Kranjčec iz Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika rekao je kako je zahvalan što je Vlada vidjela kakva je situacija.  

– Moramo osigurati tko će tu robu i prevesti. Mislim da se sad vide posljedice od prodaje naše naftne kompanije Ine. Odlazeći iz Sirije s onih polja, izgubivši Rusiju, ti ljudi koji su onda savjetovali Vladu bi se trebali zapitati – što smo to uradili. Hrvatska u ovom trenutku mora voditi brigu da prijevoznički sektor opstane i pozdravljam odluku Vlade. Još uvijek treba naglasiti da je u toj cijeni nafte – 40 lipa za željeznicu, 60 lipa za autocestu i pitam se – dokle ćemo mi plaćati izgradnju te autoceste. Tu su još rezerve koje će Plenković i njegova Vlada imati da možda potroši nakon dva tjedna. Hrvatska mora raditi i živjeti jer bez rada nam ionako nema života, naglasio je.

Istaknuo je kako ni danas cestovni prijevoznici ne funkcioniraju kako treba i ne znaju kako će biti sutra.

– Ne znamo što će biti za dva tjedna. Sigurno da je to veliko opterećenje za prijevoznike i za sve koji sudjeluju u tom sektoru. Zato bi bilo dobro da Vlada razmisli da gospodarski sektor mora biti na neki način beneficiran za razliku od normalnog životnog sektora. Jednom i u Hrvatskoj treba reda napraviti, rekao je Kranjčec.

Naglasio je da već sad imaju nedostatak kapaciteta vozila.

– Ako smo došli na to da ono što proizvodimo da nam još odvoze stranci zbog nedostataka vozača, zbog mjera koje su takve kakve jesu, mislim da se moramo zapitati za budućnost Hrvatske, istaknuo je.

Smatra da se mora znati koja je stvarna cijena nafte.

– Ako je danas na svjetskom tržištu barel nafte 102 dolara, onda ne može cijena biti veća od 9 kuna, zaključio je. 

Izvor:Pogled.ba

error: Content is protected !!