Nagla ekspanzija električnih romobila kao vrste prijevoznog sredstva natjerala je zakonodavce na razmišljanje o temi regulacije prometa za ovu vrstu sudionika u prometu.

U različitim zemljama ili regijama pojavljuju se različite prakse i načini reguliranja ove vrste prijevoza.

– Suština je da je s aspekta zaštite okoliša ovakav način prijevoza svakako opravdan. Problemi nastaju kada je potrebno regulirati ponašanje vozača električnih romobila u prometu u odnosu na druge sudionike u prometu, poput pješaka, biciklista ili vozača automobila – rečeno je Feni u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH.

Navode da je preduvjet za daljnji razvoj prometa ovim prijevoznim sredstvima poboljšati infrastrukturu koju koriste vozači električnih romobila, kako ne bi štetili pješacima i biciklistima.

Ministarstvo komunikacija i prometa BiH pokreće inicijative da se Zakonom o osnovama sigurnosti prometa na cestama u BiH uredi ova oblast, a zbog ovih i drugih inicijativa formirana je radna skupina za izradu nacrta zakona.

– S jedne strane, vozači električnih romobila su također sudionici u prometu i postoje zakonske odredbe upravo u vezi s tom činjenicom i ovom vrstom prijevoza. Postoje odredbe kojih se moraju pridržavati i vozači električnih skutera. Zakon o osnovama sigurnosti prometa na cestama u BiH trenutno ne poznaje kategoriju električnog skutera, ali prema definicijama koje su trenutno prisutne u Zakonu, ova kategorija je najbliža definiciji mopeda, za koju zakonski propisana su ograničenja – pojašnjavaju iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH.

Stoga napominju da je najvažnije primjenom zakonskih odredbi osigurati jasnu i preciznu regulaciju ove vrste sudionika u prometu, te da se ne naruši daljnji razvoj ove vrste prometa.

Smatraju da su osnovna pitanja na koja treba odgovoriti dobna granica za korištenje električnih skutera, obveza posjedovanja kacige, eventualna zabrana korištenja noću, dopuštena brzina, vrsta infrastrukture koju ta vozila smiju koristiti, zabrana prijevoza drugih osoba i dr.

– Svjesni smo da neregulacija može dovesti do povećanja štetnih posljedica u prometu, ali i da prevelika regulacija može dovesti do toga da vozači odustanu od ove vrste prijevoza. Zbog svih ovih elemenata, Ministarstvo vrlo oprezno pristupa realizaciji prijedloga izmjena i dopuna Zakona, prateći praksu u razvijenim zemljama i uvažavajući trenutno stanje infrastrukture u Bosni i Hercegovini – rečeno je Feni u tom ministarstvu.

Izvor:pogled.ba

error: Content is protected !!