Pjevači dok su živi rade na vokalnoj tehnici i usavršavaju je. Tako će i Nikolina Hrkać iz Širokog Brijega, čija je tehnika već sada, na kraju petogodišnjeg studija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi Martine Zadro, na zavidnoj visini.

Pjevačka tehnika, dikcija, ispjevavanje svake od nota u virtuoznim koloraturama kod slušatelja izaziva divljenje i poštovanje prema umijeću umjetnika. Ali, sama tehnika nije ono što izaziva ushićenje, ono što slušatelju prodre do dna duše, ono što mu razgali srce i izmami osmijeh na licu.

Za tako nešto potrebna je urođena nadarenost i uronjenost čitavog bića u glazbu i njenu energija kojom onda zrači i osvaja. A baš sve to ima ova Širokobriježanka kojoj su tek 24 godine.

Na kraju koncerta Hrvatskog baroknog ansambla održanog u subotu u katedrali sv. Marka u Korčuli, a koji je ponovljen i večer kasnije u Veloj Luci, Nikolina Hrkać je kao dodatak izmamljen oduševljenim ovacijama otpjevala virtouznu ariju “Let the Bright Seraphim” iz Händelova oratorija Samson.

Kada se njen glas s anđeoskom lakoćom i ljepotom vinuo do najviše note, do usklika i uskličnika čitave skladbe, isrepličući se sa baroknom trubljom Krešimira Fabijanića, nisam se morao osvrtati da vidim je li osmijeh ozario lica slušatelja, jer čovjek ispred mene glasno se nasmijao, upravo zahihotao od radosti.

I ja sam se slično osjećao, sav nasmijan iznutra, a glas sam pustio bez zadrške kada su još jednom počeli uzvici bravo! Mlada se pjevačica do sada istaknula u nizu studentskih produkcija, pa i onih opernih poput Rossinijeve “Pepeljuge” i Kuljerićeve “Životinjske farme”, a ja sam ove i prošle godine propustio zagrebačke i varaždinske koncerte Hrvatskog baroknog ansambla s kojim je Nikolina Hrkać ostvarila svoje prve profesionalne nastupe.

O nekima od njih već sam čitao sjajne ocjene kolegice Snježane Miklaušić-Ćeran na portalu klasika.hr. A sada žurim i sam posvjedočiti, pa i dodati s čvrstim uvjerenjem smjelu tvrdnju: Nikolina Hrkać je naš novi sopranski anđeo. Čak i jedna briljantno otpjevana Händelova arija bila bi mi dovoljna. Ali, Nikolina Hrkać, naravno, nije pjevala samo bis, nego ga je zaslužila otpjevavši u Korčuli i kantatu “Jauchzet Gott in allen Landen” (BWV 51), jedinu koju je Bach napisao za sopran solo, piše Jabuka.tv.

Bila je to prelijepa kruna čitavog koncerta naslovljenog “One & Only JSB”, a Hrvatski barokni ansambl je program posvećen jednom i jedinom Johannu Sebastianu Bachu počeo Brandenburškim koncertom br. 5. Tu istu skladbu izveo je i na svom prvom koncertu na prvom Korčulanskom baroknom festivalu prije deset godina.

Mnogi su se članovi ansambla od tada promijenili, ali je čvrsta konstanta Laura Vadjon, prva violina, umjetnička voditeljica ansambla i umjetnička direktorica festivala na kojem je HRBA rezidentni ansambl. Pouzdanu i provjerenu jezgru ansambla na ovom su koncertu činili violinistica Katarina Kutnar, violistica Hiwote Tadesse, violončelistica Dora Kuzmin Maković i kontrabasist Pavle Kladarin te za čembalom Pavao Mašić od čije nam je izvedbe Bachove kadence zastajao dah.

Skladno solističko troglasje uz violinu Laure Vadjon i Mašićevo čembalo (inače novo glazbalo izgrađeno upravo na Korčuli i za Korčulu) upotpunila je s baroknom poprečnom flautom Ana Benić Šalinović.

I oboist Stjepan Nodilo, izvrstan tumač Bachova Koncerta za obou d’amore, gudače i basso continuo u A-duru, spada u glazbenike koji su se afirmirali, učili i sazrijevali uz Hrvatski barokni ansambl. Prepoznavanje, odabir i pružanje prilike mladim glazbenicima još je jedna osobito pohvalna konstanta umjetničkog djelovanja Laure Vadjon, što svake godine dolazi do izražaja i na Korčulanskom baroknom festivalu.

Odatle i to čudo na kraju koncerta s kojim sam počeo ovu priču. S velikim veseljem čekam, a obratite i vi pažnju ako do sada niste, svaki novi nastup Nikoline Hrkać, osobito u baroknom repertoaru za koji je baš kao stvorena. U u duhu predstavljanja novih domaćih mladih snaga su i sljedeća dva koncerta 11. KBF-a na kojima će se, najprije u utorak u Vignju (Kuvenat, bivši dominikanski samostan), pa u srijedu u Korčuli (dvorište palače Arneri), predstaviti Trio Adriatico.

Čembalist Franjo Bilić, violinistica Helga Korbar te Mauro Colantonio na violi da gamba i traverso flauti već su nam dobro poznati i pojedinačno i iz drugih sastava, a kao ovaj trojac pripremili su i osobito zanimljiv program sav nadahnut zvonima i njihovim odjecima u djelima čitavog niza baroknih majstora, uključujući i hrvatske.

/HMS/

error: Content is protected !!