Utakmice M:tel Premijer lige Bosne i Hercegovine su se zbog pandemije u aktualnoj sezoni igrale bez navijača. Osim faktora zanimljivosti, nedostatak navijača svim klubovima donjeo je ukupan gubitak od četiri milijuna KM.

Računica je dobivena uz pretpostavku da prosječna cijena ulaznica iznosi osam KM, a da je očekivana posjećenost na svim utakmicama oko pola milijuna gledatelja (198 utakmica u 33 kola), pišu banjalučke Nezavisne novine.

Posljednju sezonu Premijer lige BiH do kraja igranu uz prisustvo navijača, sezonu 2018/19, prema podacima Nogometnog saveza BiH gledalo je više od 450.000 navijača. Iako se u obzir moraju uzeti gledatelji sa članskim iskaznicama, godišnjim ulaznicama ili gledatelji koji su zbog određenih akcija klubova na stadione ulazili besplatno, računica ipak pokazuje da su gubici klubova izazvani mjerama zaštite u borbi protiv virusa korona ogromni.

Najviše su oštećeni vodeći klubovi na ljestvici, koji broje najveću posjećenost, odnosno najviše simpatizera – Zrinjski, Sarajevo, Željezničar, Borac, Velež, Široki Brijeg… Osim popularnosti kluba, na broj gledatelja utječu i faktori poput trenutnih rezultata kluba, kvalitete rivala, dana odigravanja utakmice i slično.

Ipak, gubitak novca od prodaje ulaznica nije jedini gubitak uzrokovan korona virusom. Zbog izostanka publike i općenite ekonomske krize, klubovima su umanjeni i prihodi od sponzora, dok je cijena organizacije utakmica ostala gotovo ista kao i prije novonastale situacije.

“Mi smo u jednom trenutku prije korone imali najbolju posjećenost ne samo u BiH, nego i u regionu. Veliki broj naših utakmica je pratilo šest, sedam i više tisuća navijača. Publika voli dobar nogomet, to ih privlači”, kazao je za Nezavisne Dejan Lukendić, direktor Borca.

Željezničar je na samom vrhu po broju gledatelja. Sarajevski klub je, prema službenim podacima NSBiH, gledalo 49.000 navijača (prosječno 5.444 u devet domaćih utakmica). To je 392.000 KM ako je prosječna cijena osam KM. Prema nekim podacima, u kasu “plavih” u određenom razdoblju samo od karata po jednom mjesecu stizalo je od 70.000 do 120.000 KM. Riječ je o novčanim sredstvima kojima se značajno mogu pokriti troškovi za plaće.

Sarajevo svoje utakmice igra na najvećem bh. stadionu “Koševu”. Godišnja prodaja pojedinačnih ulaznica bi ekipi Sarajeva mogla donijeti više od pola milijuna KM, a moglo se očekivati da u derbijima protiv Željezničara i Borca kapacitet stadiona bude ispunjen.

Velež tradicionalno uživa povjerenje publike, čak i u vremenu kada je igrao u Prvoj ligi Federacije BiH. Ove sezone “Rođeni” su u samom vrhu, pa su gubici ogromni. Slično je i u gradskom rivalu Zrinjskom.

Oštećeni zbog praznih stolica nisu samo klubovi… Gubitak bilježi i država činjenicom da nema prihoda od PDV-a. Znatno je umanjen i interes navijača za rekvizitima, majicama, šalovima, dresovima i slično.