Sučelili smo šestero kandidata za čelno mjesto drugoga najvećeg hrvatskog grada. Na osnovi istraživanja raspoloženja birača HRejting na sučeljavanje u večerašnjoj emisiji pozvali smo kandidate koji prelaze 5%. Tko od njih ima bolji program? Tko će ući u drugi krug lokalnih izbora? Tko će postati gradonačelnik ili gradonačelnica Splita?


U emisiji su gostovali Ante Franić – SDP, Željko Kerum – HGS, Vice Mihanović – HDZ, Jakov Prkić –  Pametno za Split i Dalmaciju, Možemo, Nova ljevica, Ivica Puljak – Centar, Branka Ramljak – kandidatkinja grupe birača. Emisiju je uredio i vodio Mislav Togonal. 

Što će kandidati napraviti za budućnost Splita?

Franić
: Ja kao budući gradonačelnik donosim iskustvo, obrazovanje, iskustvo u privatnom sektoru. Želim napraviti prvi razvojni iskorak našeg grada, idem u projekte POS-ovih stanova u Hercegovačkoj i na Sirobuji, tu je izlaz u ulaz u luku, treba pomoći umirovljenicima, izgradnja škola, tu su i komunalni projekti. Treba pomoći i turističkim djelatnicima.

Kerum: Da bi se veliki projekti radili, treba imati većinu u Gradskom vijeću. Ako me građani izaberu, prvo ću riješiti Sajam nautike početkom šestog mjeseca te Sajam developera, a potom dolazi Ultra. To je šušur koji nam je potreban. Iza toga idu vrtići, škole i sve ostalo. Sve se to tiče većine u Gradskom vijeću.

Mihanović: Projekata ima puno, izdvojio bih promet i rješavanje pitanja gužvi, tu je i problem parkinga. Povećat ćemo naknadu za prvorođeno dijete na 4 tisuće kuna i uvesti status roditelj-odgajatelj za četvero i više djece.

Prkić: Širenje pješačkih zona, guranje prometa van centra, snižavanje cijene javnog gradskog prijevoza koji u konačnici treba biti besplatan. Sadnja 25 tisuća stabala, uređene zelene površine u svakom kvartu te početak gradnje stanova za najam za mlade obitelji da ne sele van grada. Osim Marjana nemamo zelenih zona.

Puljak: Uvest ćemo komunalni red i temeljito očistiti grad. Treba građanima pomoći da prebrode ovu krizu. Potom ćemo pokrenuti gradnju garaža. 

Ramljak 
je replicirala Puljku: Ovo o garažama, ovo je pitanje bilo i u prethodnom sazivu, vijećnici su to mogli staviti na dnevni red, a nisu. Tko god dođe na čelo Grada, mora tu strategiju donijeti ove godine.

Ramljak: Nova organizacija način i stil rad administracije i gradskih poduzeća. To je preduvjet za sve ostale poslove koji se mogu raditi u Gradu. Ti ljudi uz kvalitetnije upravljanje mogu dati bolje rezultate. Tu je i pitanje završetka ključnih ulica koje čekamo dvadeset godina da se završe.

Problem prometa u gradu Splitu

Kerum
: Velika je to priča. Nije samo tema lokalne ceste gdje Grad treba rješavati, županija treba riješiti županijske, a država državne. Trebamo riješiti pitanje ulaza i izlaza iz grada, od Kaštela, preko Solina do Žrnovnice i Omiša. Treba napraviti silazak s autoceste u grad.

Mihanović: U Splitu imamo samo dvije ulice završene u punom profilu, a to su Poljička i Ulica Domovinskog rata. Jednako je važan i izlazak iz gradske luke.

Puljak: Svake godine se ponavljaju iste ulice. HDZ je to imao šanse riješiti u zadnje četiri godine, zašto se to nije riješili?

Mihanović odgovara da su se stvari mogle riješiti, ali da su Puljakovi, kada je trebalo izglasati, da su napustili sjednicu.

Franić: HDZ-u je bitno imati projekte, imati dokumentaciju, a nikada to završiti. Nemaju poslovnu logiku da to završe, ovo su liste želja. Te ceste oni ne mogu završiti. Ja sam u privatnom sektoru, radio sam autocestu prema Pločama, ja to znam riješiti.

Ramljak: Naše građane zanima da im kažemo što mi mislimo učiniti za naše sugrađane da im grad bude bolji.

Puljak: Mi svi obećajemo da ćemo završiti te sve ulice. Hajdemo ih završiti. Hajdemo se dogovoriti, kada bude prva sjednica Gradskog vijeća, hajdemo donijeti sve te odluke jednoglasno.

Prkić: Svi veliki gradovi guraju promet van centra. To će se dogoditi i nama prije ili kasnije. Treba širiti pješačke zone, reorganizacija javnog gradskog prijevoza.

Puljak: Promet u gradskoj luci je veliki problem. To se mora riješiti.

Kerum: Ne može se riješiti pitanje gradske luke bez rješavanja istočne obale. To je najveći čvor. Najbrže i najkvalitetnije je rješenje tunel. 

Ramljak: Imamo 110 tisuća automobila u Splitu, a trideset tisuća parkirnih mjesta. Trebalo bi na neki način fokus s automobila prebaciti na pješake, javni prijevoz, biciklističke staze, da na neki način dovedemo u poziciju balansa sve vrste prijevoza.

Franić: Jasno je zašto imamo prometne probleme. Mi u gradskoj vlasti nemamo gradonačelnika i sposobne ljude da provedu projekte. Pravnici napišu natječaj, on se ruši šest, sedam puta i cesta koja je trebala biti gotova za pola godine, ona je gotova za četiri ili pet godina. Donijet ću efikasno upravljanje i dinamiku.

Budućnost Hajduka i obnova stadiona na Poljudu

Mihanović
: Hajduk ima svoju Upravu i mišljenja sam da se politika ne treba miješati u vođenje Hajduka. Što se tiče obnove, dokumenti su spremni, aplicirat ćemo na fondove, vrijednost je 150 milijuna kuna, obnovit ćemo krov, instalacije, realizirat ćemo muzej Poljud i tematski park Hajduka. Za Hajduk je najvažnija financijska stabilnost, a rezultati kako budu.

Prkić: Ovo se sve već kotrlja, što govori Mihanović, neovisno o tome tko će postati gradonačelnik. Treba model participativnog upravljanja kao u Hajduku, koristiti i u gradskim poduzećima.

Puljak: Model upravljanja Hajdukom je dobar, treba dati mira i stabilnosti upravi da ostvari sportske rezultate. Politiku treba maknuti iz Hajduka.

Ramljak: Složila bih se da je model “Naš Hajduk” dobar za funkcioniranje kluba. Došli su u vrijeme kada je bilo puno dugova, puno kostura je bilo u ormarima, ali smo kao prvi nadzorni odbor dobro obavili svoj posao. Što se tiče stadiona, imamo mehanizme da to možemo kvalitetno napraviti.

Franić: Moj je stav da vlasništvo obvezuje, grad Split ne može stati sa strane. Treba grad pomoći, želim uvesti transparentne financije kako u Hajduku tako i u gradskim tvrtkama.

Kerum: Treba obnoviti stadion, grad Split bi trebao ostati s 25% plus jedna dionica kao kontrola. Ljudima koji vode klub treba omogućiti bolje poslovanje te komercijalizaciju obnovljenog stadiona. Od prihoda od najma se može puno toga napraviti. S dobrim se prihodom mogu se pokrivati troškovi.

Kako Split pretvoriti u cjelogodišnju turističku destinaciju?

Prkić
: Nama treba održivi turizam koji podrazumijeva da on nije jedini izvor prihoda. Moramo učiniti život bolji nama, a onda će biti i bolji turistima. 

Puljak: Mi uvijek ponavljamo da turizam u Splitu nije problem nego prilika. Proširiti ga se može da se proširi i na zdravstvenog, znanstvenog, kulturnog, sportskog kongresnog turizma. Split ima sve te perspektive.

Ramljak: U Splitu je u zadnjih deset, petnaest godina turizam rastao stihijski. Mi iz faze pandemije moramo prijeći u fazu razvoja. Cjelogodišnji turizam podrazumijeva da neke sezonske avionske linije koje danas imamo trebalo bi ih pretvoriti u cjelogodišnje, moramo proširiti ponudu u gradu, na kongresni i sportski turizam, a za to nam trebaju dvorane.

Franić: Nažalost, kolege malo znaju o turizmu, pričaju floskule. Mi moramo gostima ponuditi da dolaze avionima, moramo subvencionirati letove. Kruzere trebamo pomaknuti na one mjeseci kada nije špica sezone i moramo planirati broj kruzera. To ću ja donijeti gradu Splitu.

Franiću je replicirala Ramljak, te je kazala da je njezina Nezavisna lista imala tiskovnu konferenciji baš zbog turizma. Grad Split može biti jena prava turistička destinacija.

Kerum: Turizam se u Splitu dogodio kada sam ja bio gradonačelnik, otvaranjem Zapadne obale. Split ne može imati turizam van sezone bez dva velika događanja, jedno u proljeće, a jedno u jesen.

Mihanović: Split ima odlične preduvjete ta kongresni, sportski i ostali turizam. Potrebno je uključiti strukovna udruženja i tako bi našli mjeru za grad.

Puljak: Važno je zaštiti najvrjednije resurse grada Splita,a to su Dioklecijanova palača, te Marjan, jer turisti dolaze zbog stare gradske jezgre.

Kerum: Moramo zaštiti male ulagače i hotelijere.

Ramljak: Centar grada je pretvoren u apartmansko naselje.

Mihanović replicira Puljaku: Kad spominjete zaštitu Marjana, imali ste priliku na zadnjoj sjednici Gradskog vijeća, šteta što je vaša supruga izašla.

Puljak mu odgovara: Na našoj listi je Srđan Marinić, predsjednik društva Marjan, najveći borac za Marjan, predbacivati nama nešto je potpuno pogrešno.

Kerum je replicirao Puljaku: On je najveći kočničar Marjana. On ugnjetava privatne vlasnike na Marjanu.

Mihanović
 je kazao da je on jedini primao naknadu za svoj aktivizam, a radio je za Društvo Marjan.

Puljak je odgovorio da je on najveći borac za Marjan. Mi se ne bavimo privatnim zemljištima nego se bavimo gradom Splitom. 

Izvor:hrt.hr

error: Content is protected !!